וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלא יחסמו ly

6.10.2010 / 15:38

רשות הדומיינים הלובית, האחראית על הסיומת הפופולרית ly, מבטלת דומיינים המובילים לאתרים שסותרים את חוקיה

לא כולם יודעים שסיומת האינטרנט הפופולרית ly, המשמשת בין השאר אתרי קיצור כתובות כ-bit.ly – היא למעשה סיומת של מדינת לוב. לכאורה, לעובדה זו לא אמורה להיות משמעות כלשהי למי שמעוניין בדומיין הנושא את הסיומת הקצרה הזאת, אך כעת מסתבר ששיוכה למדינה האיסלמית יכול ליצור בעיות קשות. אתר בשם vb.ly הוחרם על ידי רשות הדומיינים הלובית מכיוון שתוכנו הפר לכאורה את חוקי המדינה והאיסלם. מסתבר שלרשות אין בעיה למחוק רישומי דומיינים ולנתק את שיוכם לאתרים ללא התרעה או אזהרה כלשהי – במידה ואלו סותרים את אופי המדינה.

"אני רוצה להזהיר בעלי כתובות ly ולספר להם על המקרה שלנו", כתב היזם בן מטקלף לגבי המקרה שאירע לכתובת vb.ly בה הוא מחזיק. "כתובות ly חייבות לציית לחוקי לוב והאיסלם כדי להישמר", כתב, וציין שלדעתו האתר שלו לא הפר חוקים אלו. מטקלף אף מזכיר כי החל מיוני השנה רק אזרחים לוביים רשאים לרשות כתובות ly שכוללות פחות מארבעה תווים (ונחשבות לאטרקטיביות יותר, בשל אורכן המינימלי). "יש להסתכל על דומיינים ly כעל לא בטוחים", הוא קובע.

כעת נשאלת השאלה – האם תחליט מתישהו רשות הדומיינים הלובית שגם שירותי קיצור הכתובות עוברים על חוקיה (למשל בכך שהם מאחסנים קיצורי כתובות לאתרי פורנו או כתובות לאתרים שיוצאים נגד האיסלם) ותחליט שרירותית לנתק אותם? מקרה כזה יכול לגרום לקריסת שירותים אלו ולמיליוני כתובות ברחבי האינטרנט שיהפכו באחת ללא תקפות.

  • עוד באותו נושא:
  • ly
  • דומיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully