וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בפייסבוק: קבוצות פנימיות והורדת תכנים

6.10.2010 / 21:43

באירוע שערכה החברה חשף מארק צוקרברג פיצ'רים חדשים: קבוצות חברים, הורדת תכנים מהפרופיל ולוח חיווי לאפליקציות

במסיבת עיתונאים שנערכה הערב במשרדי פייסבוק בקליפורניה, חשף מנכ"ל החברה מארק צוקרברג מספר שינויים שעומדים להיכנס לרשת החברתית. בראש השינויים נמצא פיצ'ר קבוצות משופר שיאפשר לחברים ליצור קבוצות ולחלוק בהן תוכן, תכתובות וצ'ט עם חברים אחרים באותה הקבוצה. "אנחנו חושבים שזה ישנה את פייסבוק ואת הווב", אמר צוקרברג. משתמשי פייסבוק יוכלו ליצור קבוצה, להגדיר בה חברים ולשתף אותם בתכנים. הקבוצה שיצר המשתמש תהיה מעין חלל פנימי בפייסבוק, בו יוכלו חבריה לחלוק תכתובות ושאר תכנים אחד עם השני, מבלי שאלו ייראו על ידי משתמשים שאינם חלק מהקבוצה. קבוצות אלו יוגבלו בגודלן ל-250 איש.

עוד הכריז צוקרברג על אפשרות חדשה להוריד למחשב את מידע הפייסבוק. המשתמשים יוכלו להוריד תמונות, קטעי וידאו, אירועים ופוסטים שהועלו בפייסבוק בעזרת קובץ זיפ אחד שירד למחשב שלהם. מדובר בגישה למידע שהם עצמם העלו, ולא מידע מפרופילים של חברים "שהוא שלהם ולא שלכם", כפי שהסביר המנכ"ל.

"הבנו שאתם רוצים שליטה"

החברה אף יצרה לוח חיווי חדש ("דאשבורד") שמאפשר למשתמשים לראות את כל הגדרות הפרטיות שניתנו לאפליקציות הפייסבוק בהן הם משתמשים, ולשנותן במקרה הצורך. ה"דאשבורד" גם יכלול פירוט של הפעמים בהם האפליקציות הללו שאבו מידע מפרופיל המשתמש, ויציג את האתרים בהם נתן המשתמש הרשאה דרך שירות Facebook Connect (המוטמע במעל למיליון אתרים ברשת). "שמענו מכם בצורה ברורה שאתם רוצים יותר שליטה על מה שאתם חולקים בפייסבוק, לנהל מי רואה מה ולהבין לאיפה זה הולך", אמר צוקרברג, והבטיח שהכלים החדשים שהושקו הערב ייתנו למשתמשים שליטה מדויקת. הפונקציות החדשות בפייסבוק יושקו בהדרגה: בשעות הקרובות הן כבר יופיעו אצל חלק קטן של המשתמשים, ובהמשך יוטמעו בכל החשבונות באתר.

השינויים שהוצגו מגיעים בניגוד להערכות שקדמו לאירוע, לפיהן פייסבוק מתכוננת לחשוף ממשק משתמש חדש. עם זאת צוקרברג ציין באירוע כי החברה אכן עבדה ברציפות בשבועות האחרונים, ושאחד מתחומי העבודה היה עיצוב מחדש של האתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully