וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספיידרמן אחד טוב, ארבעה עדיפים

Spiderman: Shattered Dimensions הוא משחק הספיידרמן הטוב ביותר שראינו בשנים האחרונות

הסתיו הגיע, ועמו עוד משחק בסדרה האינסופית של ניסיונות מבית חברת מארוול לחלוב כסף מהמותג החזק ביותר שלה – "ספיידרמן". כמו לפני שנתיים, ובשנה שלפני, יזכו מעריצי איש העכביש בכל רחבי העולם לשחק בעוד כותר משעמם ונטול השראה בו ספיידרמן מתנדנד בין בניינים ריקים ומרביץ למאות אויבים זהים.

אה, רגע, לא. Spider-Man: Shattered Dimensions הוא לא משחק כזה. למעשה, מדובר בניסיון הראשון זה שנים לעשות משהו מקורי ומעניין עם הפרה החולבת של מארוול בתחום משחקי הוידאו. והתוצאה? לא תמיד מלוטשת, לא תמיד מקורית, אבל במקרים רבים הרבה יותר מעניינת ממה שאפשר היה לצפות לו.

לא אחד, ארבעה!

החידוש הבולט ביותר ב-Shattered Dimensions מגיע בדמות, ובכן, ארבעה אנשי עכביש. חוץ מהספיידרמן ה"רגיל" של סדרת הקומיקס Amazing, תוכלו למצוא כאן גם איש עכביש מיקום של סדרת הקומיקס Ultimate, ספיידרמן עתידי שפועל בשנת 2099 ואת ספיידרמן נואר משנות ה-30 של המאה הקודמת.

את כל אחד מאלה תפגשו בשלושה שלבים (14 בסך הכל, עם שלב הקדמה ושלב סיום), שמחוברים על ידי קו עלילה דקיק: הספיידרמן ה"רגיל" שובר לוח שלא היה כדאי לשבור, ושבריו של זה מגיעים לייקומים השונים, בהם הספיידרמנים השונים צריכים למצוא אותם כדי לאחד את הלוח מחדש.

שלבים קטנים, בוסים גדולים

אם רוב משחקי ספיידרמן בעבר התבססו על עולם פתוח גדול בו בילה איש העכביש את זמנו, הפעם החליטו אנשי המפתחת Beenox ללכת על שלבים קטנים יותר, שמאפשרים להציג מקומות שונים מאוד. כך, למשל, הספיידרמן בגרסת Amazing מגיע בשלב הראשון שלו לג'ונגל, ואילו בשלב השני הוא כבר בעיירת כורים נטושה.

מי שקובע את הטון בשלבים הם הבוסים. כמעט בכל שלב תמצאו נבל-על מוכר מהייקום של ספיידרמן, אותו פוגשים בהתחלה, נלחמים בו מספר פעמים במהלך השלב ואז מנצחים בקרב הסיום. המבנה האחיד הזה אמנם נשמע רפטטיבי, אבל אין סיבה להתייחס אליו כאל יותר מסתם יסודות, כיוון שגם כשהמשחק נצמד אליו, השלבים שמתקבלים שונים מאוד אחד מהשני.

לכל עכביש יכולות משלו

לכל אחד מהספיידרמנים במשחק יכולות וסגנון לחימה משלו. המשעמם ביותר כאן הוא, כמובן, איש העכביש הרגיל של יקום Amazing, שמתנהג כמו שאנחנו רגילים. הספיידרמן של יקום Ultimate קצת יותר מעניין כיוון שהוא לובש את החליפה השחורה שהופכת אותו לחזק יותר, עם התקפות זעם אותן ניתן לשחרר בלחיצת כפתור. ספיידרמן של 2099 נותן מכות חלשות יותר, אך הרבה יותר טוב בקומבואים, וכולל יכולת מיוחדת של "ראיה מוגברת" – תירוץ מוזר ולא הגיוני למה שהכוח הזה באמת, האטת זמן.

הספיידרמן המעניין ביותר הוא ספיידרמן נואר. שלביו לא מבוססים על מפגש עם עשרות אויבים וקומבואים, כי אם על התגנבות והישארות בצללים. כל שלביו מתרחשים בלילה, בכולם יש משחק של אור וצל, ואויבים שהרבה יותר חזקים מאיש העכביש. מה שעוזר לו, הם מהלכי נטרול אויבים בלחיצת כפתור, אותם ניתן להפעיל כשאויב קרוב אך לא רואה אתכם. ואם נתפסתם, כדאי לברוח מהר ולהסתתר עד שהאזעקה תחלוף, כי בדרך כלל אין לכם סיכוי מול יותר מאדם אחד בו זמנית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

העיקר הנקודות

הבעיה הגדולה של המשחק היא שאחרי כמה שעות, מפסיקים להתלהב מהדברים ששונים בין שלב לשלב, ומתחילים לראות רק את הרפטטיביות. ויש כאן לא מעט סצינות שחוזרות על עצמן, בייחוד כיוון שבתוך השלבים עצמם מגוון תתי-המשימות דל למדי, ומסתכם בדרך כלל בדברים כמו "תהרגו עשרות אויבים כדי שהדלת לאזור הבא תפתח" או "תצילו 5 עובדים לכודים שיפתחו לכם את הדלת לאזור הבא". אצל כל ארבעת הספיידרמנים, מרכיבים הבלוקים האלה את מרבית השלבים.

מה שעוזר להתמודד עם הרפטטיביות היא מערכת הנקודות. גיבורינו צוברים נקודות לא רק על הרג אויבים, כי אם גם על ביצוע אתגרים ייחודיים לכל שלב. חלקם בנאליים כמו "אספו את שמונה העכבישים המוסתרים בשלב", אבל אחרים הרבה יותר מעניינים. 180 כאלה יש כאן בסך הכל – 15 בכל שלב.

עם הנקודות שאתם צוברים באתגרים האלה, תוכלו לשדרג את אנשי העכביש שלכם. יש במשחק הזה עשרות שדרוגים שונים, חלקם בתחום הבריאות והלבוש, ואילו אחרים הם מהלכים חדשים ומתקפות מיוחדות שניתן לרכוש בנקודות. אז נכון שאת רוב המשחק עדיין תוכלו לעבור בלחיצה רפטטיבית על כפתור אחד, אבל המהלכים המיוחדים כן מוסיפים אלמנט של תחכום לקרבות שלכם.

נקודה חזקה נוספת ב-Shattered Dimensions היא בתחום הגרפיקה והדיבוב. הגרפיקה במשחק מצויינת, עם רמת אנימציה טובה לא רק לדמויות של ספיידרמן אלא גם לאויביו ולעולם שמסביב. וגם הדיבוב מצויין, עם מדבבים שרגילים לדבב את ספיידרמן, כמו ניל פטריק האריס וכריסטופר בארנס (הקול של ספיידרמן בסדרה מ-1994).

לא מצויין, אבל בהחלט טוב מאוד

אז כן, Shattered Dimensions איננו משחק השנה, והבעיות מהן הוא סובל לפעמים מעיקות, אבל מדובר בכותר ספיידרמן הטוב ביותר שראינו בשנים האחרונות. חשוב מכך, זהו פשוט משחק מהנה, ממנו עדיף ליהנות במנות קצובות וקצרות.

  • עוד באותו נושא:
  • ספיידרמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully