וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוטושופ של הקולנוע

10.10.2010 / 12:17

MovieReshape היא תוכנה חדשה שתאפשר לקולנוע את מה שפוטושופ אפשרה לצילום: שינוי אלמנטים חיצוניים בדמויות

כולם יודעים שבימינו כמעט ואין צילום מגזיני שלא עבר עבודת פוטושופ אינטנסיבית, בה הוסרו שומנים והוחלקו קמטים. עולם הקולנוע מתקשה לשחזר יכולות אלו, בהתחשב בעובדה שליטוש תמונת וידאו אינו דומה לליטוש תמונת סטילס. כך לפחות עד עכשיו. תוכנה חדשה מתיימרת לעשות לסרטים את מה שפוטושופ עשתה לתמונות.

תוכנת MovieReshape שפותחה על ידי מכון האינפורמטיקה של מקס פלנק בגרמניה מאפשרת לשנות ממדים וצורות של דמויות בפילם ולהכניס תיקונים לתוך התוכן המצולם. המתכנתים יכולים, למשל, לשנות את גובהו של שחקן (לידיעת הקורא טום קרוז) או את משקלו (לידיעת הקורא ג'ון גודמן). התוכנה גם יכולה להוסיף שרירים לדמות (לידיעת כל השחקנים היהודים בהוליווד). עם כל זה לא מספיק – התוכנה אמורה גם לשנות את מראה השחקן בהתבסס על הגדרת גיל (ומי שראה את ריי ליוטה מאופר בצורה חובבנית שמנסה להקנות לו מראה של איש זקן בסרט "שאיפות" בכיכובו של ג'וני דפ – יודע כמה דרושה לקולנוע ההוליוודי יכולת כזאת). "מה שלוקח ימים שלמים כאשר משתמשים בתוכנות של פעלולים מיוחדים, לוקח רק מספר שעות בתוכנה שלנו", הצהיר אחד המפתחים.

התוכנה עדיין לא מושלמת – בשלב זה שינויים אלו יכולים להיעשות רק בסצנות עם רקע בהיר ואחיד, מה שכנראה אומר שייקח זמן עד שאפשר יהיה להשתמש בה לסרט בסדרת באטמן. מה שכן – גם במצבה הנוכחי יכולה MovieReshape להיות לעזר לתעשיית הפרסום, שסרטוני 30 השניות שלה יכולים פעמים רבות להסתפק בהגדרות הרקע הפשוטות הללו. מכיוון שהתוכנה יכולה לשנות את מראה האדם גם בצורות קיצוניות, טוענים מפתחיה שמפרסמים יוכלו לצלם סרטון אחד וליצור ממנו גרסאות שונות המיועדות לשידור בחלקים שונים של העולם. כך, למשל, ניתן יהיה להחליף את צבע עורו של השחקן מלבן לשחור עבור שידור במדינה אפריקאית. התוכנה צפויה לצאת לשוק תוך מספר חודשים, ותוצג לדוגמה בוועידת גרפיקה שתתקיים בסיאול בדצמבר.

  • עוד באותו נושא:
  • MovieReshape

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully