וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגולשים משתפים פעולה

10.10.2010 / 14:46

מחקר של ה-CNN מגלה כי יותר מרבע מהגולשים נוהגים לשתף ידיעות חדשותיות, ולא רק במדיה החברתית

בידיעה שפרסמנו בשבוע שעבר סיפרנו כי מחקר חדש מגלה כי התעסקות בפוליטיקה בפייסבוק היא מהסיבות המובילות להסרת חברים ברשת החברתית. נתונים שמפרסמת רשת CNN מצביעים שאם זה אכן כך – אנשים רבים נמצאים בסכנת Remove Friend.

רשת החדשות בדקה כיצד משותפות באינטרנט הידיעות בחדשותיות המתפרסמות באתר שלה. במשך חודשיים בדקה CNN מדגם של 2,300 גולשים ברשת וגילתה כי יותר מרבע מהם (27%) משתפים ידיעות חדשות רבות, ולא רק בשירותי מדיה חברתית. מתוך כלל המשתפים, 43% עושים זאת ברשתות החברתיות המובילות בעולם – פייסבוק, טוויטר, יוטיוב ומייספייס. 30% שולחים לינקים באי-מייל, 15% שולחים לינק בהודעת SMS ו-12% שולחים לינק במסנג'ר. רוב התוכן המשותף (65%) הוא סיפורי חדשות מרכזיים. 19% מהתוכן הוא ידיעות חמות מאותו רגע ו-16% הן "ידיעות גימיקיות" למיניהן. התוכן שהיה המומלץ ביותר על ידי המשתמשים היה ידיעות מקומיות ובינלאומיות הנוגעות לסיפורים אנושיים ולכסף, וכן ידיעות בנושאי מדע וטכנולוגיה.

החוקרים זיהו כי קיימות שלוש מוטיבציות עיקריות לחלוקת תוכן, ואלו משתנות ממקום למקום בעולם. באירופה ובצפון אמריקה הגולשים חולקים מידע מסיבות יותר אלטרואיסטיות. ספציפית באירופה – נוטים המשתמשים לחלוק יותר ידיעות בנושאי עבודה מאשר בשאר העולם. במדינות באיזור האסייתי של האוקיינוס השקט נוהגים המשתמשים לחלוק תכנים שמחזקים את הדימוי שהם משדרים, מעין חיזוק לשורות סטטוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully