וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאדג'ט היום: הדוב החברתי

11.10.2010 / 8:37

זוכרים את בובת הדוב החכמה מהסרט A.I של שפילברג? חברת פוג'יטסו מפתחת אחד כזה שיעבוד גם מחוץ למסך הקולנוע

מי שצפה בסרט "אינטליגנציה מלאכותית" של סטיבן שפילברג אולי זוכר את בובת הדובי החמודה שהסתובבה עם דייויד, גיבור הסרט. לא היה מדובר בדובי רגיל (בכל זאת, סרט של שפילברג), אלא בדובי חברותי ואינטליגנטי שיודע לשתף פעולה עם מי שמפעיל אותו. כמו שקורה מדי פעם עם סרטים של שפילברג, המציאות מדביקה את הדמיון של הבמאי מתישהו. חברת פוג'יטסו מפתחת בימים אלו בובת דוב המיועדת למבוגרים ומכילה חומרה מתוחכמת המאפשרת לה לעשות אינטראקציה עם בני אדם ולהגיב להם. לכן גם מכונה הבובה/דוב "רובוט חברתי עם אישיות".

הדוב יכול לבצע מחוות פשוטות, ליצור קשר עין ואפילו לגלגל אתכם קצת סמול טוק. הוא מסוגל לבצע עד 300 תבניות תנועה, כולל הרמת ידיים, הסתכלות מטה ובעיטה ברגליים. תנועות אלו משולבות עם הפגנת "רגשות" – שמחה, עצב וכעס. הוא אפילו יודע ללמוד תנועות חדשות. אבל אל תחשבו שמדובר במוצר לאנשים כה בודדים שצ'יט-צ'אט עם בובה זה מה שהם צריכים. בניגוד למוצר דומה של חברה אחרת (שמותג כצעצוע, ונכשל), הדוב הזה מיועד בעיקר למטרות רפואיות – כסוג של תרופה גריאטרית, בעיקר לחולי שטיון.

דוב טוב?

הדוב החברתי של פוג'יטסו יכול להתחבר למחשב PC בעזרת חיבור USB. חיישנים הבנויים בתוכו עוזרים לייצור המחוות (דוגמת הרמת יד מצידו כתגובה לגירוי חיצוני). יש בו גם מצלמה קטנה שמאפשרת לו "להתעורר" כאשר יש תזוזה בסביבתו. רמקול פנימי מייצר קול המזכיר את זה של נער צעיר. "אפשר לשחק עם הדוב והוא יכול להשתלב בקלות בחייהם של אנשים", מבטיחה פוג'יטסו, ומקווה שהמוצר יוכל להיות פתח לנישת "תרפיית רובוט" חדשה, שתעזור לאנשים להתגבר על בעיות ומכשולים.

  • עוד באותו נושא:
  • צעצוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully