וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקץ לסקס-טקסט

13.10.2010 / 16:06

פטנט חדש של אפל יחסום אפשרות של שליחת הודעות טקסט מגונות דרך האייפון. השאלה כמה זה באמת יעבוד

חברת אפל קיבלה אישור ממשרד הפטנטים האמריקאי על פטנט המונע שימוש בשפה מגונה בהודעות טקסט שנשלחות דרך מכשיר האייפון. אפל הגישה את הפטנט ב-2008, והוא מאפשר למנוע הכללתן של מילים גסות בהודעות. כלי זה מיועד לחסום בפני ילדים ובני-נוער את האפשרות לשליחת הודעות מגונות – פעולה המכונה Sexting (שילוב של Sex ו-Texting). "כרגע אין דרך למנוע ולשלוט על הודעות טקסט לא ראויות", נכתב בבקשת הפטנט של אפל.

לפי שיטתה של אפל, ייחסמו מילים שיופיעו ברשימה מוגדרת וברת שינוי, שעל תוכנה יוכלו להשפיע הורי הילדים המשתמשים במכשיר. בעתיד ייתכן ותשווק אפל אפליקציה המעריכה את תוכן ההודעות בהתבסס על מספר קריטריונים. האפליקציה תוכל להחליף מילה "רעה" באחת הגונה יותר או פשוט למחוק את התוכן הבעייתי לחלוטין. להורים המעוניינים לפקח באופן הדוק במיוחד על התוכן אליו ילדיהם נחשפים תינתן גם האפשרות לקבל הודעה ברגע שאותר תוכן פסול.

למרות אישור הפטנט, יש התוהים אם הוא באמת יעבוד. בבלוג הטכנולוגי טק קראנץ', למשל, מעריכים כי מי שבאמת יהיה מעוניין לעשות "סקסטינג" ימצא דרכים עוקפות לכך. גם כך נוהגים ילדים לכתוב ב"שפת רשת" משלהם, הכוללת החלפת אותיות באותיות אחרות, בתווים ובמספרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully