וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגע של הדבקה

17.10.2010 / 12:49

לא ברור מה מתפשט מהר יותר: השימוש במכשירים אלקטרוניים עם מסכי מגע, או הווירוסים והחיידקים ששורצים עליהם בהמוניהם

חולקים עם אנשים אחרים את מכשירי המגע שלכם? ייתכן שאתם חולקים איתם גם שפעת. בתקופה זו, בה סלולריים עם צג-מגע הופכים לסטנדרט, וחברות רבות מוציאות מחשבי לוח שמבוססים גם הם על מגע - מחקר חדש של דוקטורנט מאוניברסיטת סטנפורד מקליפורניה מגלה כי מכשירים אלקטרוניים הנסמכים על מגע אדם יכולים לגרום להפצת וירוסים (ולא מהסוג הממוחשב).

גם מכשירים שאינם מכשירי מגע אינם נקיים, בלשון המעטה (טלפון סלולרי ממוצע מכיל פי 18 יותר בקטריות מאשר ידית הורדת מים בשירותים), אך הסיכוי להעברת חיידקים ממשטח זכוכית לעור של אדם הם גבוהים במיוחד. "אם אתה שם וירוסים על משטח דוגמת האייפון, כ-30% מהם יגיעו לציפורניך, אמר עורך המחקר טימותי ג'וליאן. "חלק מהם יעברו מהציפורניים לעיניים, לפה ולאף – שהם המקומות השכיחים ביותר להדבקה".

כמובן שעובדה מדאיגה זו היא כר נרחב לא רק לווירוסים אלא גם לחברות המשווקות אביזרים מונעים. שוק אביזרי הסניטציה לאביזרים אלקטרוניים הולך וצומח, ומציע מוצרים דוגמת מגבונים למסכים שונים. "בטלפון הסלולרי הממוצע קיימים 25,127 חיידקים על כל אינץ'", מבהילה אחת מהחברות המשווקת מוצרים אלו. אך עורך המחקר עצמו לא נבהל יותר מדי, ומספר שהוא משתמש ביומיום בסלולרי עם מסך מגע ("דרויד" של מוטורולה) וכי הוא לא בטוח כמה סכנת הדבקות בשפעת יש להתנהגותו זו.

  • עוד באותו נושא:
  • מסכי מגע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully