וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האייפד משנה את עולם צריכת התוכן

אמיר טייג ואיילה צורף

24.10.2010 / 12:53

סקר חדש: בעלי האייפד מקדישים שעות לצפייה בסרטים ובתוכניות, רוכשים ספרים ומגזינים ומקבלים בברכה פרסומות

חצי שנה בלבד לאחר שבא לעולם, האייפד של אפל עושה סימנים כי אכן מדובר במוצר שעשוי לשחזר את המהפכה של אחיו הקטן, האייפון. הטאבלט של אפל, שמכר עד כה כ-8 מיליון יחידות ושבר את קצב החדירה של האייפון, הגיע לשיעור חדירה של כ-4% מכלל משקי הבית בארה"ב - כך עולה מסקר חדש של חברת מחקר המדיה נילסן, שפורסם בסוף השבוע.

הסקר בוחן לראשונה את דפוסי השימוש באייפד ומשווה אותם לשימושים במכשירים ניידים אחרים שמחוברים לרשת (connected devices). הגדרה זו כוללת מחשבי נטבוק, קוראים דיגיטליים כמו קינדל וקונסולות משחקים. תוצאות הסקר, שכלל 5,000 נשאלים, מצביעות על כך שהאייפד הוא המכשיר המתאים ביותר לצריכת מדיה, על כל סוגיה.

יש לסייג מעט את הדברים, שכן 48% מהנסקרים העידו על עצמם כי הם נוהגים לאמץ טכנולוגיות מוקדם. משמעות הנתון היא כי ייתכן שדפוסי השימוש שלהם שונים מאלה של הציבור הרחב. מהסקר עולה כי 39% ממשתמשי האייפד קוראים באמצעותו ספרים, 33% צופים בעזרתו בתוכניות טלוויזיה ו-32% רואים באמצעותו סרטים. מדובר בשיעור הגבוה פי שלושה משיעור הצפייה בתוכן מסוג זה בקרב משתמשי אייפון.

החשיבות העיקרית של מידע זה היא כי המסך הגדול של האייפד מאפשר למשתמשים לצרוך תוכן שמחייב אותם לצפות במסך במשך דקות ארוכות ואף שעות. דפוסי שימוש אלו מצביעים על כך שהאייפד והטאבלטים שיגיעו בעקבותיו יתחרו גם בטלוויזיה כמכשיר לצריכת תוכן וידיאו.

רק 5% מסתפקים באפליקציות חינמיות

אחת המהפכות הגדולות שהכניסה אפל לעולם הסלולר, וכעת לעולם הטאבלטים, היא היכולת שלה לגרום לאנשים לפתוח את הארנק. הגן הסגור של האפליקציות שהיא בנתה, מתחם שהיא זו ששולטת בו - וקובעת מי תעלה לאוויר ומי תודח עוד לפני שעלתה לאוויר - מצליח לייצר לחברה הכנסות אדירות.

כעת מוכיח המחקר לראשונה כי המודל שבו מתבקשים הצרכנים לשלם סכומים לא גבוהים של דולר או שניים על שירותים ואפליקציות, עובד לא רק כשמדובר במחזיקי אייפונים. המודל עובד מצוין גם באייפד: כמעט שני שלישים (63%) מבעלי האייפדים דיווחו כי רכשו אפליקציות בתשלום. שליש דיווחו כי לא הורידו אפליקציות, כלומר עדיין לא ניצלו את אחד היישומים העיקריים של המכשיר. יתר האנשים, כלומר 5% בלבד, אמרו שהסתפקו בהורדת אפליקציות חינמיות.

כשני שלישים ממורידי האפליקציות בתשלום דיווחו כי הורידו משחקים. הקטגוריה השנייה בגודלה בתחום ההורדות בתשלום מעניינת יותר: מדובר בספרים. יותר ממחצית האנשים שהורידו תוכן בתשלום דיווחו כי הורידו לאייפדים שלהם ספרים דיגיטליים. זוהי למעשה מהפכה נוספת שמובילה אפל בעולם: המעבר ההדרגתי לקריאת ספרים דיגיטליים.

האייפד נותן תקווה להכנסות לא רק למו"לים מעולם הספרים, אלא גם למו"לים מעולם העיתונים והמגזינים: לא פחות מחמש קטגוריות שעליהן מוציאים האמריקאים כסף באייפד כיום מגיעות מעולם זה: 45% מרוכשי התוכן דיווחו כי שילמו על אפליקציות של חדשות; 44% שילמו על אפליקציות בתחום חדשות הבידור; 41% שילמו על מגזינים מקוונים; 39% שילמו על תוכן פיננסי; ו-32% שילמו על תוכן מעולם הספורט.

אפילו מודעות מלים מושכות יותר באייפד

לא מדובר רק בהכנסות ממנויים. הסקר מוכיח את מה שתעשיית הפרסום וההוצאה לאור משערת זה זמן רב: הפרסום באייפד כנראה אפקטיבי יותר מהפרסום באינטרנט. אייפדים וטאבלטים אחרים נתפשים בתעשיית הפרסום כמכשירים שיגדילו את מידת היצירתיות של באנרים. במקום באנרים סטטיים - שמתנהלים כמו שלטי חוצות לא מפולחים - מאפשר האייפד ליצור קמפיינים אינטראקטיביים המפולחים לפי קבוצות גיל, מין ותחומי עניין. בבאנרים משולבים סרטונים המגיבים למגע, משחקי מחשב ותכונות אחרות כיד הדמיון הטובה על הפרסומאים. אולי בגלל זה מצליחות הפרסומות באייפד לגרות יותר את רמת העניין של הגולש.

מהסקר עולה כי בעלי אייפדים נכונים יותר לצפות בפרסומות מבעלי מכשירי סלולר אינטרנטיים אחרים. כחצי (49%) מבעלי האייפד אמרו כי סביר יותר שיצפו בסרטון פרסומת באייפד אם הוא מעניין. זאת, לעומת 40% שענו כך בקרב בעלי אייפון, ושיעור דומה בקרב מחזיקי מכשירים אחרים. כמחצית (46%) אמרו כי הם "נהנים לקחת חלק בפרסומות אייפד שיש בהן מרכיב אינטראקטיבי", נתון גבוה משמעותית משיעור האנשים שהעידו על הנאה מ"משחק" בפרסומות בקרב בעלי מכשירים אחרים. גם מודעות מלים פשוטות, ללא אינטראקציה עם הגולש או סרטון מרשים, מצליחות לייצר התעניינות גבוהה יותר בבעלי אייפד: 39%, יותר משליש, אמרו כי סביר שיקישו על מודעת מלים באייפד.

גם הזמן שמקדישים המשתמשים לצריכת התוכן הוא רב יותר, עובדה שמעלה את האפקטיביות של הפרסום. רק 22% ממשתמשי אייפון מבלים יותר מ-15 דקות בשבוע בקריאת חדשות, לעומת 56% ממשתמשי אייפד. מגמה דומה קיימת בצריכת סרטים, תוכניות טלוויזיה, ספרים ומגזינים. למעשה, הסקר של נילסן מצביע על כך שאייפד הוא מכשיר המאפשר צריכה נוחה של תוכן, גם אם מדובר בישיבה ארוכה יחסית מול המכשיר.

באשר לאופי המשתמשים, ניתן להסיק מהסקר כי אייפד נפוץ ביותר בקרב צעירים וגברים לעומת קינדל של אמזון. 65% מבעלי אייפד הם גברים ו-63% הם בני פחות מ-35. מנגד, רק 52% ממשתמשי הקינדל הם גברים ו-47% הם בני פחות מ-35. יש לציין כי אייפד הוא מחשב בעל פונקציונליות רחבה יותר מזו של הקינדל, שכן הוא מאפשר שימוש באפליקציות וכן ביישומים הדומים יותר למחשב רגיל כמו שירותי דואר אלקטרוני. לפיכך הוא פונה לקהל רחב יותר מהקינדל, שממוקד יותר בקריאת ספרים.

נתון מעניין נוסף שעולה מהסקר: אייפד הוא מכשיר פחות אישי ממרבית המכשירים המקוונים האחרים. 46% ממשתמשי אייפד דיווחו כי הם חולקים את המכשיר עם משתמשים נוספים. לשם השוואה, רק 36% ממשתמשי הקוראים הדיגיטליים כמו הקינדל דיווחו כי המכשיר אינו אישי.

לפני מעט יותר משבוע העריכו בחברת המחקר גרטנר כי ב-2011 יימכרו בעולם 55 מיליון טאבלטים, פי 2.8 מהיקף המכירות ב-2010. בחברה גם העריכו כי הטאבלטים ינגסו בנתח השוק של מכשירים מקוונים אחרים ובעיקר בזה של הנטבוקים, הקוראים הדיגיטליים וקונסולות המשחקים. תוצאות הסקר של נילסן מחזקות את ההערכות האלה, שכן הסקר מצביע על השימוש הרחב באייפד שמתפרש על פני מגוון רחב של אפליקציות.

  • עוד באותו נושא:
  • אייפד
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully