וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד האינטרנט הישראלי לבג"צ: 'בטלו חסימת אתרי ההימורים'

נורית רוט

24.10.2010 / 15:52

האיגוד מבקש מבית המשפט להפוך את החלטת המשטרה לחסום גישה לאתרים שהוגדרו על-ידה כבלתי חוקיים

איגוד האינטרנט הישראלי הגיש אמש (א') עתירה מנהלית נגד משטרת ישראל, בה הוא מבקש לבטל את החלטת המשטרה שהורתה לספקיות האינטרנט הפועלות בישראל לחסום את גישת האזרחים במדינה לאתרי הימורים. מדובר באתרים שהוגדרו בלתי חוקיים על ידי המשטרה.

בחודש אוגוסט קיבלו בזק בינלאומי, 013 נטוויז'ן ו-012 סמייל צו של המשטרה המורה לכל אחת מהחברות לחסום את הגישה לאתרי ההימורים סטן ג'יימס וויקטור צ'נדלר. כל ספקיות האינטרנט, כולל חברות הסלולר, יישמו את הוראת המשטרה והגישה לאתרי ההימורים באינטרנט ובסלולר נחסמה לחלוטין. רשימת האתרים החסומים כוללת שישה אתרים שונים של ויקטור צ'נדלר, ואתר אחד של סטן ג'יימס. מדובר באתרים בינלאומיים המפעילים ממשק בשפה העברית. למרות, ישום הצו, הוראת המשטרה עוררה זעם בקרב הספקיות, והן הודיעו כי הן ילחמו בהוראה בכלים המשפטיים האפשריים.

בעתירה טוען האיגוד, המיוצג על ידי עוה"ד דן אור-חוף ויוסי מרקוביץ ממשרד פרל כהן צדק לצר, כי הכשרת צו שכזה יפגע בזכויות יסוד בסיסיות כגון חופש הביטוי והחופש למידע, ויפתח פתח עתידי למשטרה לפעול באופן דומה כלפי אתרים אחרים על ידי יצירת "רשימות שחורות". "קבלת עמדת המשטרה בנושא, תביא למצב בו קציני משטרה יהיו אמונים על צנזור תכנים ברשת, על סמך שיקול דעתם הבלעדי", נטען בעתירה. לטענת האגידו, משטרה לא תעצור באתרי הימורים. לדוגמה, סעיף 23 לחוק רישוי עסקים העוסק בסגירת עסק למכירת משקאות משכרים, עלול להתפרש על ידה כסיבה מספקת לחסימת הגלישה לאתרי מכירות ווירטואליים רבים, כדוגמת האתר ebay.

"החסימה עשויה להפוך את האינטרנט בישראל"

לטענת האיגוד, המשטרה התעלמה מהקצאת המשאבים שיאלצו ספקי האינטרנט להמציא לביצוע הצווים. מכאן, קצרה הדרך לייקור תעריפי הגלישה. כמו כן, התעלמה המשטרה מהאפשרויות העומדות בפני משתמשי האינטרנט לעקוף את חסימת התכנים ולגלוש באתרים, למרות החסימה. כל אלה, טוען איגוד האינטרנט הישראלי, עשויים להפוך את האינטרנט בישראל, שהינו כיכר השוק החדשה של הדמוקרטיה למוצר מותרות שהגישה אליו מוגבלת.

איגוד האינטרנט הישראלי מציין כי באמצעות הוצאת צווים אלו, הפכה עצמה משטרת ישראל למחוקקת, למאשימה, לשופטת ולמבצעת של פעולות אכיפה, ללא הסמכה בחוק. לפעילותה זו מגייסת המשטרה את ספקיות הגישה לאינטרנט והופכת אותן, למעשה, לידו הארוכה של השלטון, כפי שטוען האיגוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully