וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטנר תקים רשת דור רביעי בהשקעה של 100 מיליון דולר

אמיר טייג

26.10.2010 / 14:46

הרשת החדשה תאפשר העברת אינטרנט סלולרי בקצב גבוה ובעלות נמוכה

חברת הסלולר פרטנר החליטה לשדרג את רשת הסלולר שלה ולהשקיע כ-100 מיליון דולר בהקמת רשת חדשה מדור רביעי (LTE). החברה הודיעה לבורסה כי חתמה על הסכם רכש עם חברת תשתיות התקשורת אריקסון, אשר מספקת כבר היום תשתיות לחברה. למעשה, פרטנר היא חברת הסלולר הישראלית הראשונה אשר הודיעה כי תשקיע ברשת מתקדמת זו. הדבר יציב אותה בחזית הטכנולוגיה גם מבחינה עולמית. הרשת החדשה צפויה לעמוד בביקוש הרב לשירותי אינטרנט סלולריים שיוצרים מכשירי הסמארטפון השונים ובעיקר האייפון והאנדרואיד.

רשת ה-LTE של פרטנר תאפשר לה לספק שירות העברת נתונים (DATA) בקצבים גבוהים של עד 42 מגה-ביט לשנייה. בשלבים מאוחרים יותר תוכל פרטנר להאיץ קצבים אלו אף יותר. הייחוד של רשת ה-LTE הוא בכך שהיא מבוססת כולה על פרוטוקול אינטרנט (IP), כך שמוזיל את עלות מתן שירותי האינטרנט המהיר לפרטנר. למעשה תוכל פרטנר להתחרות באמצעות הרשת החדשה גם בבזק וב-HOT באספקת שירותי אינטרנט מהיר למשקי הבית. עם זאת, ההערכות הן כי המטרה המרכזית שלה היא ייעול הרשת והפחתת עלויות אספקת שירותי ה-DATA העתידיים.

יעקב גלברד, מנכ"ל פרטנר, ציין כי "הרשת החדשה עתידה למלא אחר הצרכים של לקוחות פרטנר ותביא להגדלה ושיפור מהותיים ברמת הביצועים בכל הנוגע לרשת התקשורת הסלולרית ורשת הטלפוניה הקווית שלה". עוד ציין גלברד כי תקופת ההסכם היא מיום חתימתו ועד לסוף 2014, כאשר החלפת מתגי החברה וציוד הרדיו עתידה להתבצע עד סוף שנת 2012. בפרטנר ציינו גם כי לנוכח ההחלטה לחליף את הרשת הקיימת, תרשום החברה פחת מואץ על הציוד הקיים, כך בשנים 2011 ו-2012 היא תבצע בדו"חותיה מחיקה של 40 מיליון דולר. אין זו הפעם הראשונה שהחברה נאלצת לבצע מחיקה בגין רכש ציוד. בשנת 2009 ו-2008 מחקה כ-60 מיליון דולר בעקבות שדרוג הרשת ורכש ציוד לא יעיל. מפרטנר נמסר כי שדרוג הרשת והרחבתה יאפשרו ללקוחות החברה ליהנות משירותי גלישה ו-Data בקצבים של 21 ו-42 מגה ביט לשנייה בדור 3, מייד עם זמינות הטכנולוגיה וציוד הקצה. כמו כן, מתכננת פרטנר פריסת רשת חדשה של UMTS900 אשר תשפר את חווית השירות של הלקוח הן ב-Voice והן ב-Data.

  • עוד באותו נושא:
  • אורנג'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully