וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

של מי האייפד הזה?

28.10.2010 / 14:26

יצרנית המסכים ProView מאיימת לתבוע את אפל בטענה שהמותג Ipad שייך לה ושהחברה מפירה את זכויותיה לגביו

האם המותג "אייפד" של אפל למעשה אינו שייך לה? כך לפחות טוענת החברה הטאייוונית Proview, שמאיימת לתבוע את אפל על הפרת זכויות יוצרים של סימן מסחרי. פרוויו מייצרת מסכי מחשב, אך לפני כעשור ניסתה לייצר מחשב לוח לו קראה I-Pad. החברה רשמה את השם המסחרי הזה באירופה, סין, מקסיקו, דרום קוריאה, סינגפור, אינדונסיה, תאילנד וויאטנם.

"נתבע את אפל על נזקים בסין ובארצות הברית", אמר מנכ"ל פרוויו יאנג רונגשן. לדבריו, חברתו מכרה את זכויות השימוש במותג IPAD בשנת 2006 לחברה אמריקאית בשם IP Application Development תמורת כ-55,000 דולר (שהעבירה אותו לאחר מכן לאפל), אך מכירה זו לא כללה את הזכויות לשם בסין, שם הן עדיין שייכות לאחת מחטיבותיה של פרוויו. "זה שחצני מצד אפל להתעלם מזכויותינו ולמכור את האייפד שלה בשוק הסיני, ונתנגד לכך. בנוסף, אנו נמצאים בבעיות כלכליות והזכויות על השם הזה יכולות לסייע לנו לצאת מהן".

פרוויו אכן נמצאת בקשיים, לאחר שבנקים בסין הקפיאו את נכסיה לאחר שלא החזירה חוב בסך 400 מיליון דולר. החברה להוטה למכור את השם "אייפד", אך אפל כבר הצליחה למנוע זאת ממנה (לפחות זמנית) במשפטים המתנהלים בהונג-קונג ובשנזן. במקרה בו בית המשפט ישתכנע כי שם המותג אכן אינו שייך לאפל בסין, יתכן ואפל תצטרך לשלם עלויות נוספות על מכירת מכשיריה אלו ביבשת. אפל מסרה כי לא תגיב על התנהלות משפטית במהלכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully