וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לכו לראות את 'הרשת החברתית' "

29.10.2010 / 13:22

סגן נשיא פייסבוק אליוט שרייג נאם באירוע "גראג' גיקס", סיפר על התרבות הארגונית של החברה ומתח ביקורת על כמה ממוצריה

"אני מאמין שאם מארק צוקרברג יבוא לבקר פעם בישראל, הוא יגיע לאירוע הזה", אמר אליוט שרייג כשעלה על במת כינוס ה"גראג' גיקס" שנערך אמש (ה') באזור התעשייה של חולון. כבר מספר שנים שכינוסים אלו מתקיימים, כאשר הם מארחים בכל פעם אושיית טכנולוגיה עולמית אחרת. הפעם עלה על הבמה המאולתרת של החלל הקטן בחולון סגן הנשיא לתקשורת ולמדיניות ציבורית בפייסבוק, המבקר בימים אלו בארץ. מול כמאה איש הסביר שרייג מעט על הדרך בה רואה פייסבוק את עתיד האינטרנט, וענה על שאלות הנוכחים.

"מארק צוקרברג הוא האקר", הכריז סגן הנשיא. "האקר הוא לא מונח עם דימוי רגיל, שגרתי או אמין, אבל אנחנו בפייסבוק בכל זאת קוראים לעצמנו האקרים, כי חשוב לנו שהתרבות הארגונית שלנו תישאר אותו דבר – תרבות של סטארט-אפ. זה יהיה גרוע אם נגיע למצב בו לא נהיה פתוחים לחדשנות ולרעיונות חדשים".

"פיצ'ר התמונות של פייסבוק מחורבן"

לדברי שרייג, האינטרנט עוברת מלהיות רשת של חיפוש מידע לרשת חברתית. בעוד גוגל בונה רשת המבוססת על קשרי מידע, פייסבוק שמה את האנשים במרכז. "האתרים שצומחים הכי מהר הם חברתיים", הסביר, והזכיר את הצלחתם של כמה ממוצרי פייסבוק בזכות עובדה זאת, למרות שלדעתו הם אינם בנויים היטב: "פיצ'ר התמונות שלנו, למשל, הוא מוצר די מחורבן. הוא מספק חווית שימוש די נוראה. אבל בזכות אופציית התיוג והאינטראקציה שהוא מספק – הפכנו לאתר התמונות הגדול בעולם.

גם פיצ'ר האירועים שלנו אינו טוב, אבל הוא חברתי – ולכן הוא מצליח. החברות שמפתחות משחקים לפייסבוק יוצרות משחקים פשוטים, אבל הם חברתיים – וזה הופך אותן לעסק רווחי. אנחנו רואים זאת לא רק אצלנו, אלא ברחבי הרשת – כאשר אתרים הופכים לחברתיים, רמת התנועה עולה בהם. אנו מאמינים שיש לנו משימה חברתית. מה שמניע אותנו זה לא רק כסף, אלא שינוי העולם".

"סרט כייפי, אבל לא תיעודי"

שרייג גילה כי גוגל מעסיקה יותר מפי 10 עובדים מאשר פייסבוק, "ולכן כאשר מישהו שואל למה פייסבוק לא עושה פיתוח זה או אחר – זו התשובה. אם כי החזון של מארק הוא שאפתני".

כאשר נשאל מדוע פייסבוק חוסמת אפשרות הרשמה של ילדים מתחת לגיל 13, הסביר כי החוק מקשה על כך וש"למדנו שבטיחות ילדים היא ביג דיל". ברור לנו שילדים רבים נרשמים לפייסבוק עם תאריך לידה מפוברק, אבל אנו מתנחמים בכך שמסתבר שרבים מהם 'חברים' של הוריהם ברשת, וזה מספק סוג של הגנה".

וואלה! TECH: אנו נמצאים מספר חודשים לאחר משבר הפרטיות של פייסבוק. מה למדתם ממנו?

שרייג: "למדנו שקשה מאוד לוודא שלאנשים יש את השליטה שאנחנו רוצים שתהיה להם. בכל פעם שהוספנו פיצ'ר חדש גם הוספנו הגדרות פרטיות לגביו. משתמשים טענו שזה יותר מדי ושזה מבלבל. זו ביקורת לגיטימית. כשאנחנו טועים, ואנחנו טועים, אנו תמיד מנסים לעשות משהו שעוזר למשתמשים".

וואלה! TECH: האם ראית את הסרט "הרשת החברתית", ומה דעתך עליו?

שרייג': זה סרט כייפי, לכו לראות אותו. אבל אל תצפו שהוא יהיה תיעודי. הם היו צריכים למלא הרבה רווחים בעלילה, ועשו זאת. אני למדתי בהרווארד הרבה לפני מארק, והמסיבות שם לא כאלו טובות. אם הן היו – לא בטוח שפייסבוק הייתה נוצרת. זה סרט טוב אבל אין קשר למה שקורה בו ולצורה בה באמת מתחילים פרויקטים יצירתיים. מה לעשות שלא מעניין לראות סרט בו אנשים יושבים מול מסך מחשב וכותבים קוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully