וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט תראה קינקט בישראל: למי אכפת?

כשבמיקרוסופט מתלהבים מכך שיראו את הקינקט על במה בישראל 4 ימים לאחר השקתו, הם שוכחים שלא אכפת לנו מהם

הקינקט מגיע לארץ! "שלושה ימים אחרי מסיבת העיתונאים בארצות הברית מרכז המו"פ של מיקרוסופט יציג בשבוע הבא לראשונה בישראל את Kinect בכנס Contech 2010" נכתב בהודעה שנחתה בתיבת המייל, מטעם הכנס והמרכז. התחושה הראשונית של אפאתיה – עיתונאים ישראלים רבים, ואני ביניהם, שיחקו בקינקט במהלך אוגוסט וספטמבר בשני כנסים שנערכו בגרמניה - התחלפה עד מהרה בתחושת עלבון.

אנחנו מרבים להתלונן כאן על היעדר השיווק הרשמי של אקס-בוקס בישראל, מזכירים את ההבטחה של מנכ"ל מיקרוסופט ישראל דני ימין להביא את הקונסולה לישראל עד סוף השנה (נאמר בתחילת 2007) ואת אמירה שלו על כך שבמיקרוסופט כבר קבעו תאריך פנימי להשקה בישראל ומדובר בנושא שיקבל עדיפות (נאמר ביולי 2008). אבל המציאות היא שכבר יש אקס-בוקס בישראל, ולצרכן לא באמת אכפת אם מי שמייבא אותה זו מיקרוסופט או באג.

למעשה, ניסיון העבר מלמד אותנו שעשרות שעות לפני שמשה ליכטמן יציג את הקינקט מעל במה בכנס המדובר, ישחקו בו לא מעט ישראלים בבתיהם. הסיבה לכך נעוצה בהמצאה המופלאה של האחים רייט – המטוס. במאה השנים האחרונות, התבררו אלה כיעילים מאוד בהובלה מהירה של משאות ואנשים. יום לאחר השקת האייפון, הוא כבר היה בארץ. יום לאחר השקת האייפד? גם. אין סיבה שהיבוא האישי יפסח על הקינקט.

הדיסוננס הזה, בין קלות הייבוא האישי והזמינות הגבוהה של מוצרים שכביכול לא הושקו מעולם בישראל, לבין נטייה של חברות כמו מיקרוסופט להתעלם מהיבוא הזה במאמצים שיווקיים, זאת למרות שגם הוא מכניס לחברה כסף, הוא בסיס תחושת העלבון. אז נכון, מיקרוסופט לא מביאה את הקינקט לישראל, אבל להתלהב מכך שהוא יוצג על במה בכנס אנשי היי-טק, כשרק בכיר במיקרוסופט מורשה להשתמש בו, זה להתעלם מכך שמיקרוסופט כלל איננה רלוונטית בתחום הגיימינג בישראל, והיבוא האישי יקדים בוודאי גם את ההצגה ה"ראשונה בישראל".

יום אחד, ישכילו במיקרוסופט להבין שצרכנים מסתדרים גם בלי החברה בכל הנוגע לשינוע מוצרים ממקום למקום, וכי המאמצים העיקריים של החברה אמורים להיות בתחום השיווק. כן, גם כשמדובר במוצרים מהם הסניף המקומי לא מרוויח ישירות. ואז, יפסיקו בחברה להעליב את הצרכן, וינסו להפוך עצמם לרלוונטיים עבורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully