וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטטוס של פרידה

3.11.2010 / 13:03

ניתוח הסטטוסים האישיים בפייסבוק מגלה חוקיות מעניינת בנוגע לתקופות בשנה בהן זוגות נפרדים. הכי מסוכן: יום האוהבים

הרשת החברתית פייסבוק מתעדת חלקים כה נרחבים מחיינו, שאין זה מפתיע שהיא מוצאת חוקיות בצורה בה אנו פועלים. העיתונאי הבריטי דייויד מק'נדלס חשף את העיתויים השכיחים בהם זוגות נפרדים, זאת על סמך השינויים שהם עושים בסטטוס הזוגי שלהם בפייסבוק. מק'נדלס ועמיתיו בדקו עשרת אלפים עדכוני סטטוס והרכיבו מהם גרף שמציג את הפיקים של הפרידות.

מסתבר שדווקא באזור יום האוהבים (Valentine's Day) – או יותר נכון קצת אחריו, יש עליה גדולה בפרידות. כמו כן, השבועות שלפני האביב מסוכנים לזוגיות גם הם. יתכן שהסיבה היא שסטודנטים שיוצאים לחופשה מהקולג' לא מעוניינים להיות מחויבים לבת/בן זוג בזמן חופשתם הארוכה. תקופה קריטית נוספת היא השבועות שלפני חג המולד: מספר הפרידות עולה בחדות בתחילת נובמבר ומגיע לשיאו שבועיים לפני חג המולד. מק'נלדס מעריך שיש קשר לעובדה שזה השלב בו אנשים עוסקים בקניית מתנות לאנשים הקרובים אליהם. בצורה מפתיעה, אולי, מסתבר שהאחד באפריל הוא גם יום פרידות נפוץ. השאלה היא האם בן הזוג הנזרק חושב שמותחים אותו...

ומתי אפשר להיות בטוח (יחסית) שלא יזרקו אותך? תקופת הקיץ והסתיו הן הבטוחות ביותר, עם דגש על אוגוסט. היום הבטוח ביותר בשנה הוא ערב חג המולד. כנראה שאווירת החג הקדוש לא הולכת יד ביד עם המשפט "זה לא אתה – זה אני".

כאשר מדובר בימות השבוע – יום שני הוא המסוכן ביותר. אם כי יתכן שמכיוון שזהו תחילת שבוע העבודה – זהו היום בו אנשים מעדכנים את הסטטוס שלהם, לאחר שבפועל נפרדו בסוף השבוע שקדם לו. למחקר של מק'נדלס יש עוד כמה סייגים. לא כל מי שנמצא בזוגיות או מסיים אותה מודיע על כך בפייסבוק. בנוסף, מי שמסיים זוגיות לא משנה בהכרח את הסטטוס האישי שלה מיד עם סיומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully