וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק בינלאומי מתחברת לאירופה

מנכ"ל בזק בינלאומי מסביר כי הנחת כבל תת-ימי חדש לא תוביל להוזלת חבילות חיבור לרשת ללקוח, אך כן תעלה את איכותן

איציק בנבנישתי, מנכ"ל בזק בינלאומי, מרוצה. שלוש שנים אחרי שהתחילו בחברה אותה הוא מנהל לאפיין את המיזם החדש – שעל פי הערכות הוא אחד היקרים בתולדות החברה – מוכנים בבזק בינלאומי לספר כי חתמו על הסכם עם חברת התשתיות אלקטל על פיו תניח החברה כבל תת ימי מישראל לאיטלה. יהיה זה רק הכבל השני שמספק לספקי תקשורת ישראליים גישה אל העולם החיצוני, כשהראשון שייך לחברת MedNautilus הנמצאת בבעלות טלקום איטליה.

הכבל החדש, שהנחתו צפויה להסתיים תוך שנה וחצי, באמצע 2012, מסוגל להעביר בכל שניה 7.2 טרהביטים (900 גיגהבייטים) של מידע. לשם המחשה, מדובר ב-75,497 מנויים שמחוברים לקו 100 מגהביט. לכן, תמכור בזק בינלאומי חלק מרוחב הפס הזה גם למתחרותיה.

זו, בעצם, הבשורה הגדולה ביותר מבחינת הצרכן. מנכ"ל בזק בינלאומי אומר בשיחה עם וואלה! TECH כי "הלקוח הפרטי, הפשוט, יוכל לקבל קצבים גבוהים יותר בתמורה טובה יותר לכסף שלו", זאת כיוון שהתחרות שתיווצר תוריד את עלויות הקישוריות של הספקיות עצמן. עם זאת, אומר בנבנישתי כי בבזק בינלאומי "לא מתכננים להוריד מחירים לצרכן, אך כשנספק את הקצבים הגבוהים, זה יהיה במחיר טוב יותר מאשר היה יכול להיות אילו לא היה כבל שני".

מעבר לכך, מתכננת החברה, באמצעות הכבל החדש שלה, כניסה מאסיבית יותר לשירותי הענן. "מחשוב הענן כבר נמצא פה, אבל הפלטפורמה החדשה תאפשר להתמקצע בו יותר" אומר בנבנישתי, כשהוא מסביר שהכבל יאפשר שימוש טוב יותר בשרתים בחו"ל כדי לגבות מידע, ואף יוכל לספק שירותים טובים יותר ללקוחות מחוץ לישראל. כשאנחנו שואלים אותו האם יש לחברה אותה מנהל כוונות להתרחב החוצה ולהציע שירותים בינלאומיים לכל, אומר איציק בנבנישתי כי כיום אין כוונה כזו, אבל זו יכולת שקיימת.

"ומה עם האחריות?" אנחנו שואלים, ומזכירים את המקרים מחורף אשתקד, בהם תקלה במדנאוטילוס שיבשה את תעבורת האינטרנט בכל רחבי המדינה לשעות ארוכות. תקלה דומה בתשתית החדשה עשויה לגרום לפגיעה תדמיתית קשה לחברה. לדבריו של בנבנישתי, בחברה מודעים לכך שעם הפיכתם לספק גישה החוצה מישראל, האחריות של החברה מתגברת. אך לדבריו אין סיבה לדאגה, כיוון שהציוד שנקנה הוא המתקדם ביותר, וישנם מערכי גיבוי. כמו כן, פעילות של שני כבלים בו זמנית תאפשר ניתוב תשתיות מהיר אל הכבל השני במקרה ויש תקלה.

גילוי נאות: וואלה! ובזק בינלאומי הן חלק מקבוצת בזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully