וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מתפשרת על הפרטיות

4.11.2010 / 12:34

התביעה הייצוגית נגד גוגל, בגין הפרת פרטיות בגוגל באזז, מסתיימת בהסכם פשרה שבמסגרתו ישולמו 8.5 מיליון דולר

גוגל הודיעה כי הגיעה לסיכום בנוגע לתביעה ייצוגית שהוגשה נגדה על הפריית פרטיות בשירות גוגל באזז. כאשר הושק בשירות בפברואר השנה, יכלו גולשים לראות את רשימת הקשר של חבריהם, גם אם אלו לא הגדירו אותה כפתוחה לכל. בפשרה שהושגה הסכימה גוגל לשלם 8.5 מיליון דולר לקרן העוסקת בחינוך לפרטיות, אך לא תשלם למשתמשים ספציפיים שניזוקו ולא מודה רשמית בשגיאותיה.

גוגל הודיעה על הפשרה באי-מייל ששלחה למשתמשי ג'ימייל. "נדיר שאנו יוצרים קשר עם משתמשי ג'ימייל דרך אימייל, אך אנו חורגים ממנהגנו כדי לעדכן אתכם שהגענו לפשרה בתביעה הנוגעת לגוגל באזז", נאמר בהודעה שנשלחה למשתמשי השירות בארצות הברית. "הפשרה מכירה בכך ששינינו במהירות את השירות כדי להסיר את דאגותיהם של המשתמשים", צוין.

"הם נהגו בחוכמה שהתפשרו. משפט ארוך לא היה טוב עבורם", אמר האנליסט רוב אנדרל. "סכום הקנס הזה הוא כסף קטן לגוגל", מוסיף האנליסט צ'רלס קינג. "בסופו של דבר זה ייחשב למעידה קטנה. על פייסבוק נמתחת ביקורת כל הזמן בנושא הפרטיות, וזה לא משפיע על תדמיתה הציבורית בכלל". המשתתפים בתביעה הייצוגית שמעוניינים בפיצוי אישי חייבים לצאת ממנה ולהגיש תביעה נפרדת, לפני ה-6 בדצמבר. בית המשפט של קליפורניה יערוך שימוע לגבי הפשרה בסוף ינואר 2011, כדי להחליט אם היא הוגנת וראויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully