וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאנמר אינה עונה

4.11.2010 / 15:19

תקשורת האינטרנט במיאנמר (בורמה) מושבתת מזה ימים בשל מתקפת האקרים שמפילים את השרתים במדינה

מתקפת מחשבים קשה משבשת את האינטרנט במיאנמר (בורמה), בסמוך למועד הבחירות הראשון במדינה מזה 20 שנה. ההתקפה החלטה בסוף אוקטובר, אך התעצמה בימים האחרונים עד כדי שיתוק החיבור לרשת בכל המדינה.

ההתקפה המדוברת היא מסוג Denial of Service (DDoS). התוקפים, המשתמשים במחשבים הפזורים ברחבי העולם, מציפים את מטרותיהם בשליחת מידע המייצרת עומסים בהם המחשבים אינם מסוגלים לעמוד. מיאנמר מחוברת לאינטרנט דרך כבלים ולווינים שרובם תומכים בהעברת מידע במהירות של 45 מגה-ביט לשנייה. בשיאה של המתקפה נשלחה כמות מידע של 15 ג'יגה-בייט כל שניה.

מומחים מעריכים מדובר במתקפה מתוחכמת למדי, שכן היא משלבת מספר סוגי התקפות שונות על התנועה, ומגיעה ממקורות רבים ושונים. המחשבים התוקפים הם למעשה מחשבים שנחטפו וירטואלית על ידי החדרת וירוס, שלאחריה יכולים התוקפים להפעילם מרחוק.

נכון לעכשיו, לא ברור אם תחודש פעילות ספקיות האינטרנט במדינה עד ליום הבחירות הקרוב (ה-7 בנובמבר). קיימות הערכות שהסיבה למתקפה היא רצונם של גורמים אינטרסנטיים לשבש את תהליך הבחירות מסיבות שונות.

אין זה המקרה הראשון בו מנסים אנשים לפגוע בתשתית האינטרנט של מדינה שלמה. באפריל 2007 הייתה זו אסטוניה, שבעקבות סכסוך עם רוסיה על רקע הזזת קבר החייל האלמוני ממרכז עיר הבירה טאלין, זכתה למתקפה שכמעט ושיתקה את התשתיות במדינה.

  • עוד באותו נושא:
  • מיאנמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully