וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל ופייסבוק לא חברים

TheMarker IT

6.11.2010 / 20:36

גוגל חסמה מפני משתמשי פייסבוק את האפשרות לייצא את פנקס הכתובות שלהם לשירות וכך למצוא בו את חבריהם

המאבק בין גוגל לפייסבוק עולה מדרגה, לאחר שענקית האינטרנט חסמה את יכולתה של הרשת החברתית הגדולה בעולם לקבל מידע על משתמשים בשירות הדואר של גוגל, ג'ימייל – כך דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל".

עד כה איפשרה גוגל למשתמשי ג'ימייל, שירות הדואר של החברה, להעביר מידע כמו רשימת אנשי קשר, לאתרים אחרים. כך יכלו משתמשים בפייסבוק לבדוק מי מבין אנשי הקשר שלהם בחשבון הדואר האלקטרוני משתמשים ברשת החברתית. מדיניות זו אפשרה לפייסבוק לצמוח במהירות, משום שמשתמשים חדשים יכלו ליצור באופן מיידי רשימת חברים באתר. פייסבוק עצמה, בניגוד לגוגל, אינה מאפשרת למשתמשי להעביר את רשימת החברים שלהם ברשת לאתרים אחרים.

החלטתה של גוגל מגיעה על רקע עניינה ההולך וגובר של ענקית האינטרנט ברשתות חברתיות, והדיווחים לפיהם היא מפתחת רשת מתחרה לפייסבוק. מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, אמר לאחרונה כי גוגל מקווה לקבל גישה לרשימות אנשי הקשר של משתמשי פייסבוק כך שאנשים יוכלו להרחיב את הרשתות החברתיות שלהם בגוגל. עם זאת, ציין שמידט כי אם פייסבוק תסרב לשתף פעולה תמצא גוגל אלטרנטיבות.

כעת, לדברי גורמים המקורבים לגוגל, גוגל אינה מתירה עוד למשתמשי פייסבוק לייצא באופן אוטומטי את רשימת אנשי הקשר שלהם בג'ימייל לפייסבוק, כל עוד פייסבוק עצמה מונעת ממשתמשיה לייצא את רשימת אנשי הקשר שלהם לג'ימייל. "אנו מקווים כי הדדיות תהווה צעד חשוב לקראת עולם של חופש מידע אמיתי – ושמהלך זה יעודד אתרים אחרים לאפשר למשתמשיהם לייצא את אנשי הקשר שלהם לרשתות אחרות", אמר דובר גוגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully