וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תעצבנו את האינטרנט

רוצים להפוך לשק חבטות עצום באינטרנט? ג'ודית' גריגס, עורכת של מגזין קולינרי קטן, גילתה את המתכון המושלם לכך

מגזין קולנרי גילה את המתכון הבטוח ליצרית קלקול קיבה באינטרנט. Cooks Source, מגזין עם תפוצה מזערית באזור ניו אינגלנד בארה"ב, זוכה לכמויות אדירות של ביקורת בימים האחרונים, לאחר שנחשף כי העורכת הראשית שלו לא רק מעתיקה בלי רשות טקסטים מבלוגים, אלא גם גאה בכך.

הסיפור התחיל כשהבלוגרית מונקה גאודיו גילתה שטקסט אותו כתבה התפרסם במגזין, זאת בלי שיבקשו ממנה רשות (הודעה על כך שכל הזכויות שמורות לה מוצגת בדף בו הטקסט פורסם). כשפנתה למגזין, התשובה הפתיעה אותה: העורכת הראשית ג'ודית' גריגס כתבה לה: "ובכן, זה היה באינטרנט, לא רצית שזה יפורסם?". כשגאודיו כתבה שלא, שמדובר בהפרת זכויות היוצרים שלה, והיא מבקשת הן התנצלות והן תרומה של 130 דולרים לבית הספר לעיתונות של קולומביה, התשובה שהיא קיבלה הייתה מפתיעה לא פחות.

"...מוניקה, הרשת היא רשות הרבים", כתבה לה גריגס. "ואת צריכה להיות שמחה שלא העתקנו את הכתבה שלך ופירסמנו אותה תחת שם אחר... אם נעלבת ואת לא מרוצה, אני מצטערת, אבל כאשת מקצוע את חייבת לדעת שהכתבה שלך בה השתמשנו הייתה זקוקה נואשות לעריכה, ועכשיו היא הרבה יותר טובה מבמקור. עכשיו היא תהיה טובה לפורטפוליו שלך. מהסיבה הזו, יש לי בעיה עם הדרישה שלך לרווח כספי... השקענו זמן בשכתוב, את זו שצריכה לפצות אותי! מעולם לא גביתי כסף מכותבים צעירים על עצה או שכתוב של כתבות שנכתבו רע, ויש רבים שכותבים עבורי... תמיד בחינם".

ואז הרשת התפוצצה. לאחר שמספר אנשים מוכרים, ביניהם הסופר ניל גיימן (לו 1.5 מיליון עוקבים בטוויטר) פרסמו את הסיפור, הפך Cooks Source, ובייחוד עמוד הפייסבוק שלו, לשק חבטות עצום. בזמן שעבר מאז, אתר המגזין הספיק לקרוס, דף הפייסבוק שלו עבר התעללות של המון אינטרנטי זועם ותמונת הפרופיל של ג'ודית' גריגס זכתה לאינסוף עיבודי פוטושופ סרקסטיים. ההמון הזועם אף התחיל לחפש, ולמצוא, כתבות אחרות מהמגזין שנראה כאילו הועתקו, כשכעת הרשימה העצומה כוללת לא רק בלוגרים אלא גם כתבות של The Food Network ושל רשת הרדיו הציבורית NPR. בשעות האחרונות אף נוסף תו תקן נוסף לסיפור, כשהמגזין זכה לסרטון "היטלר עצבני" משלו.

  • עוד באותו נושא:
  • Cooks source

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully