וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה מהספרים

7.11.2010 / 12:34

האתר הפארודי Lamebook תובע את פייסבוק על הפרת זכויות יוצרים. זאת כדי שבית המשפט יגן עליו מפני תביעה של הענקית

ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה, כך יכול להעיד המקרה הבא של האתר Lamebook.com. אתר קטן זה, המתעד אינטראקציות מצחיקות בפייסבוק, תובע את פייסבוק הענקית בעילה של הפרת זכויות יוצרים. הסיבה לפעולה מוזרה זו (שכן ליימבוק נבנה למעשה על בסיסו של פייסבוק) היא הצורך של ליימבוק בפסק דין הצהרתי שקובע כי השימוש במילה Book אינו הפרת זכויות יוצרים, כפי שטוענת פייסבוק. פייסבוק איימה לאחרונה לתבוע את ליימבוק בעילה זאת, והאתר, המופעל על ידי שני גרפיקאים מטקסס, מנסה להקדים תרופה למכה. כך גם יגרמו אנשי ליימבוק לתביעה להתנהל במדינת טקסס, לנוחותה.

בתלונה שהגישה ליימבוק נטען כי פייסבוק יצרה עמה קשר במרץ 2010 ודרשה להפסיק להשתמש בשמה, וכן לשנות את עיצוב האתר (שדומה לזה של המקור הפייסבוקי). פייסבוק חזרה ותבעה זאת מספר פעמים במהלך השנה האחרונה, וכעת היא מאיימת לקחת את ליימבוק לבית המשפט. ליימבוק, מצידה, טוענת שהאתר הוא פארודיה על פייסבוק ולכן אינו מפר את הסימן הרשום וזכויות היוצרים.

בתגובה רשמית מסרה פייסבוק כי "זה מצטער שלאחר חודשים של עבודה מול ליימבוק לפתירת הבעיה, הם פנו לאמצעים משפטיים. אנו בטוחים שעמדתנו תנצח בבית המשפט". פייסבוק כבר נהגה בעבר בצורה דומה, כאשר תבעה את האתרים Teachbook ו-Placebook מסיבות דומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully