וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב נשלם יותר על חבילות מחו"ל

המיסים לא משתנים, אך המחירים כן. בקרוב כל חבילה שתקבלו מחו"ל דרך הדואר תחוייב בדמי שחרור מהמכס

מזמינים מאמזון? מ-DealExtreme? בקרוב תשלמו גם על חבילות שערכן נמוך מ-50 דולרים, כשהתשלום יעמוד על 38 ¤. אם עד עכשיו חבילות שהגיעו דרך דואר ישראל לא נכנסו להליך שחרור מהמכס אם ערכן הנקוב היה נמוך מ-50 דולרים, זאת למעט בדיקות מדגמיות, בעתיד הקרוב כל החבילות של דואר ישראל תצטרכנה לעבור את הליך השחרור שעולה כסף.

כשפנינו לדואר ישראל בנושא זה בשבוע שעבר, התשובה שקיבלנו הייתה כי " בשלב זה אין כל שינוי". כשהתעקשנו ושאלנו מה יהיה בתחילת השנה הבאה – הזמן בו, על פי הדיווח הראשוני שקיבלנו, אמור להתרחש השינוי – התשובה של דוברות רשות הדואר הייתה " אם וכאשר יוחלט על שינוי כלשהו תצא הודעה מסודרת". התשובה שקיבלנו היום שונה מאוד, והנה היא: "רשות המיסים בישראל מחילה את הוראותיה בדבר תשלום מיסים, דהיינו מע"מ ומכס, על כל החבילות המגיעות לישראל בדרך האוויר, הים והיבשה. כל חברות השילוח הבינלאומי כפופות לחוקי ישראל בנוגע לתשלומי המיסים עבור ייבוא חבילות מחו"ל כמו גם שירות ה- EMS של דואר ישראל.

על פי הנחיות רשות המיסים לא יהיו יוצאים מן הכלל בתחום תשלומי המיסים עבור טובין מחו"ל ועל כן כלל החבילות שמגיעות לישראל, ללא כל יוצא מן הכלל, יצטרכו בעתיד הקרוב לעבור לבדיקת המכס. רק לאחר אישור המכס לשחרור / קביעת גובה המיסים יתבצע הליך של שחרור ממכס והעברתם ליעד. הליך שחרור ממכס מתבצע באופן אוטומטי על ידי רשומון קולקטיבי (כל החבילות שערך הטובין הוא עד 1000$). במידה ואין תשלומי מיסים הלקוח משלם רק עבור הליך השחרור כ- 38 ¤ בלבד – זהו המחיר הנמוך ביותר ביחס לחברות השילוח הבינלאומי האחרות. במידה וצריך לשלם גם מיסים- מע"מ ו/או מכס, חברת דואר ישראל תשלם עבור הלקוח את המיסים על מנת לאפשר שחרור החבילה למשלוח. החבילה תגיע עד לסניף הדואר הקרוב למקום מגוריו של הלקוח ושם ייגבה ממנו עלות התשלום למכס בנוסף על עמלת שחרור ממכס."

למה זה קורה?

בואו נבהיר: המיסים לא משתנים, מה שמשתנה זה הנוהל. מתי? בשיחה עם דוברת רשות הדואר, מירב לפידות, העריכה הדוברת כי מדובר יהיה בתחילת 2011. כמו כן, הסבירה מירב לפידות כי מאז שהפכה רשות הדואר לחברה ממשלתית ב-2006, התחילו להחיל על החברה את החוקים שהיו תקפים על חברות שילוח בינלאומיות אחרות. וכך, גם החוק על פיו כל החבילות תצטרכנה לעבור שחרור מהמכס יוחל על החברה.

עם זאת, סירבה מירב לפידות להגיד מי מחליט מתי דואר ישראל תחל להעביר חבילות לשחרור מהמכס, ואיך קרה שעד עכשיו הן לא הועברו אם החוק דורש שזה יקרה.

עידית לב-זרחיה, דוברת רשות המיסים, הסבירה כי " על כל חבילה שמגיעה בדואר, המכס מקבל רישום ופרטים" ההבדל היחיד מבחינת המכס, לדבריה, הוא שעכשיו זה יהיה הצורה אלקטרונית, כמו במקרה של שאר עמילי מכס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully