וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקבוק אייר 2: נאה ומקיים

הגרסה החדשה של המקבוק אייר הופכת אותו מתכשיט למחשב פרקטי, יעיל ולא קורע במחיר. על אף בעיותיו - התאהבנו

אנחנו מאוהבים במקבוק אייר החדש. קשה לטעון ש"לא ברור איך זה קרה", שכן מדובר במחשב המושלם עבור קטגוריית צרכנים לא גדולה אליה משתייך כותב סקירה זו (על כך בהמשך). למעשה, זה היה אחד המוצרים אותם היה לנו הכי קשה להחזיר לשולח, ועוד אחרי כמעט שבוע - בו הספקנו להתרגל אליו. בו בזמן, מדובר גם באחד המחשבים המתסכלים ביותר עמם יצא לנו לעבוד. מבולבלים? גם אנחנו. אבל בואו נתחיל.

בשנתיים שעברו מאז הושק לראשונה המקבוק אייר, השתנו הרבה דברים בעולם המחשוב האישי. האייר הראשון הגיע בתחילת עידן הנטבוקים, כשהתפיסה של מכירת מחשבים שהם יקרים בזכות גודלם ומשקלם עוד הייתה הגיונית. ועדיין, המחשב של אפל היה חריג בנוף הזה - הוא עלה יותר מ-1500 דולרים בארה"ב, כשבישראל מחירו עמד על כ-10 אלף שקלים. אז כן, המקבוק אייר לא כשל, אבל הוא גם לא התרומם. מתחילת חייו ועד סופם (שהגיעו לפני כמה שבועות) הוא נחשב בעיקר לתכשיט היי-טק.

הכונן הקשיח – אאוט

המקבוק אייר החדש - דגם 13 האינצ'ים אותו קיבלנו, לפחות - הוא כבר לא תכשיט. טוב, מבחינה עיצובית הוא עדיין כן - ההבדלים העיצוביים בינו לבין הדור הקודם הם מינוריים למדי (קצת יותר דק, מבנה מעט שונה), אבל המפרט והמחיר שונים מאוד. בין הדברים שכן השתנו מבחינה עיצובית, שווה להזכיר את הסידור ההגיוני-יותר של כניסות ויציאות במחשב: במקום הפאנל הנשלף עם כניסת USB ואוזניות, אנחנו מקבלים עכשיו כניסת USB גלויה הן מימין והן משמאל, כמו גם קורא כרטיסי SD ו-Micro Display Port. המקלדת עדיין נוחה ובעלת מקשים גדולים, אך אינה מוארת הפעם, וזה קצת מציק.

העובדה שאנחנו מציינים שתי כניסות USB ויציאת אוזניות כהישג, אגב, מזכיר שבכל זאת מדובר במחשב מעט נכה. אין לו אפילו חיבור רשת חוטי מובנה, והמתאם שמוסיף את האפשרות הזאת עולה כסף. כנ"ל לגבי יציאת VGA סטנדרטית למסך גדול יותר. ואם כבר, חייבים להזכיר את הסוללה הלא-נשלפת, אף שבדור הזה מדובר בבעיה הרבה פחות אקוטית, כיוון שהסוללה כן מצליחה להחזיק 6-7 שעות.

ואם כבר מפרט: הדגם שקיבלנו צויד במעבד 1.86 מסדרת Core 2 Duo - אותו הדגם של הדור הקודם, 2 גיגהבייטים של זכרון וכרטיס מסך GeForce 320M. ההבדלים המהותיים בינו לבין הדור הקודם הם בתחום האחסון ובמסך. באפל החליטו שהם לא אוהבים את הרעיון של כונן קשיח, והחלו לספק את האייר החדש רק עם אחסון פלאש. בדגם שקיבלנו היה 128 גיגהבייט שטח אחסון, אך ניתן לקבל גם דגם עם 256 גיגהבייטים.

בעיה נוספת ששווה להזכיר, אגב, היא היעדר האפשרות לשדרוג המפרט לאחר הקניה. לא רק שלא תוכלו לשדרג את המעבד - זה דווקא מקובל בלפטופים, אלא תצטרכו להסתפק בזיכרון שבחרתם, כיוון שהוא מולחם ללוח האם. את שטח האחסון דווקא תוכלו לשדרג בעצמכם (בערך, באפל משתמשים בברגים לא סטנדרטיים ופתיחת המארז תבטל את האחריות).

מהמחשבים הרועשים ביותר

אם כך, למה אנחנו אוהבים אותו ומה הופך את המחשב הזה ליותר מתכשיט? חווית השימוש. אתם חייבים להבין - המקבוק אייר החדש, מבחינה תיאורטית, הוא לפטופ לא מאוד חזק, עם לא מעט מגבלות אותן הזכרנו קודם, זאת בנוסף לדברים כמו היעדר כונן אופטי מובנה. אבל הוא מחשב מושלם לאנשים שמסתובבים עם מחשב כל יום ומשתמשים בו הן לצריכת תוכן והן ליצירת תוכן טקסטואלי. סטודנטים, עיתונאים - עבורנו זה מוצר מעולה. וכיום, בניגוד לדור הראשון שלו, הוא גם בר השגה מבחינה תקציבית. נכון, זה עדיין מחשב יקר, ממש לא מתאים לקניה אימפולסיבית, אבל אם המשקל חשוב לכם וביצועים של נטבוק פשוט מתסכלים אתכם יותר מדי, תעריכו את העובדה שהמחשב עולה "רק" 7,000 ¤ ולא 10,000.

מה עוד, שהוא באמת מהיר יחסית. הופתעתי לגלות ש-Half Life 2 - אמנם משחק מ-2004 אך כזה שעדיין מציב אתגר למחשבים חלשים - פועל עליו בצורה טובה, בהגדרות גבוהות יחסית. גם ניסיון להעמיס עליו יתר על המידה באמצעות עשרות חלונות דפדפן והפעלת תוכנות כמו iPhoto במקביל לא צלח. כמו כן, חייבים לציין לטובה את המסך המרשים להפליא, שמעלה את הרזולוציה ל-1440x900 ומציג צבעים חדים. הוא גם מספיק בהיר כדי לעבוד בצורה סבירה באור שמש.

מה שהניסיונות אלה כן הראו, זה עד כמה המחשב הזה יכול להיות רועש. במצב הרגיל שלו, המקבוק אייר שקט להפליא. זכרו, אין לו אפילו כונן קשיח שמסתובב. אך במקרים בהם הוא מתאמץ והמאוורר נכנס לפעולה, מדובר באחד המחשבים הרועשים ביותר ששמענו.

אוהבים (כשזה מתאים)

נגיד זאת שוב: אנחנו מאוד אוהבים את המקבוק אייר, פשוט כי הוא המחשב המושלם לסגנון החיים שמחייב חיבור של מחשב נייד לאדם, והפעם הוא גם לא עולה הון תועפות. האם גם לכם הוא מתאים? בואו נראה:
האם יש לכם צורך במחשב חזק יותר? תמשיכו הלאה אם לא. לא צריכים כונן אופטי מובנה? הלאה. אפשרות להחליף סוללה? מסך גדול יותר? מחיר נמוך יותר? משהו שבהכרח לא יצא ממפעלו של סטיב ג'ובס? אם כל המגבלות האלה לא מפריעות לכם, זהו המחשב עבורכם.

מקבוק אייר מגיע בארבעה מפרטים שונים: מחיריהם של דגמי ה-11 אינץ' מתחילים מ-5,399 ש"ח באיידיגיטל, דגמי ה-13 אינץ' (שאת אחד מהם בדקנו) מתחילים ב-6,999 ¤. בארה"ב מחיריהם מתחילים מ-999$ ו-1,299$, בהתאמה (במדינות האירו מדובר ב-999 ו-1,299 אירו).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully