וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משמרים את קסם התקליט

אייל דץ

12.11.2010 / 15:29

אייל דץ התרשם לטובה מקלות השימוש ב-ION Profile LP - פטיפון שממיר תקליטים לקבצי מוזיקה, ומהתוצאות שהוא מניב

פטיפון הוא לא אמצעי להאזנה למוזיקה, פטיפון הוא דרך חיים. וכמו קהילות אחרות שבהן האמצעי הופך לדרך חיים, גם קהילת מסובבי התקליטים ידועה בחוסר סבלנותה כלפי כל מי שמטיל בה ספק ומעז לחתור תחתה עם הטענה "מי בכלל צריך ויניל בימינו?". למתבונן מהצד מדובר בתופעה מוזרה, אנכורניסטית, מסורבלת, קרוב לוודאי תופעת לוואי של אחת המחלות היותר קשות מהן סובל האדם המודרני בעידן הדיגיטלי. הכול נכון, מה שעדיין לא לא סותר את העובדה שכל אדם זקוק לפטיפון ולאסופת תקליטים משלו. בדיוק כמו שהוא זקוק לאלבום תמונות, חלופת מכתבים (מנייר, לא באימיילים), עם אהובתו ולפחות פריט לבוש אחד בלוי שהוא סוחב איתו כבר שנים ופשוט לא יכול להיפטר ממנו.

אם אכן מדובר בצורך רגשי בלבד, מהו הערך של כל אותן מכשירים ותוכנות המתמחות בהמרת התקליטים לקבצי אודיו למחשב? האם מדובר בניסיון נואש ללכוד את אותו רגש חמקק בתיקייה? האם אנחנו זקוקים למכשיר בסך אלפי שקלים ולכמה שעות פנויות מחיינו כשאנחנו פשוט יכולים לסגור עניין בכמה דקות בעזרת הטורנט נקרוב לביתנו? אלו רק חלק מהשאלות העולות משימוש בפטיפון של חברת Ion - מכשיר המיועד להמרת תקליטים לקבצי mp3.

סוד הקסם

הבסיס שעומד במרכזו של המכשיר ודומיו הוא דווקא היתרונות הטכניים של הויניל או ליתר דיוק היתרון של הסאונד האנלוגי. יש לציין שמדובר ביתרון שלא באמת הוכח מדעית. בהנחה שאתם לא כלבים או מכרסמים שנהנים מאיכות שמיעה טובה יותר, כנראה שבמבחן בסגנון פפסי/ קוקה קולה, לא תצליחו להבדיל בין צליל אנלוגי לקובץ דיגיטלי באיכות גבוהה. ההבדל העיקרי שאליו כן תשימו לב והוא בעצם מה שהופך את חווית התקליט למה שהיא, מצוי ברחשים והפצפוצים הקטנים של התקליט הנובעים מסיבות כמו מצבו של התקליט, האבק וכו'. היופי ב-Profile LP הוא שתהליך ההמרה מעביר בדיוק רב את אותה התחושה ויוצר מפגש מוזיקלי מרתק בין הישן לחדש. התוצאה מרשימה, בייחוד כשהיא כוללת להיטי עבר קסומים ממחוזות הג'אז והבלוז. האייפוד הוא אמנם משנת 2010 אבל החוויה מחזירה אותך אל אולפני ההקלטות המעושנים של ניו יורק בשנות ה-50.

אם מוסיפים את העובדה שרבים מהתקליטים הישראליים שנעשו לפני שנות ה-90 פשוט לא זמינים במלואם להורדה ברשת מקבלים סיבה נוספת להשתמש במכשיר הפשוט להפליא לתפעול. כל מה שצריך הוא לחבר אותו למחשב בכבל USB, להפעיל את התוכנה שמגיעה עמו ולעקוב אחר הוראות לא מסובכות, שתנחנה אתכם מה לעשות. המכשיר "יקליט" את השירים למחשב, ואפילו יחלק אותם לרצועות, כשמה שנדרש מכם זה לתת לרצועות האלה שם.

ה-Profile LP מומלץ לכל מי שאוהב ויניל אולם עדיין מבין כי בסופו של דבר גם הוא ייכחד סופית ושלמזלנו, בעידן הדיגיטלי שבו אנו חיים, יש בידינו את האפשרות לשכפל את הרומנטיקה והרגש שהוא מעורר בנו, אפילו שעכשיו הם לכודים בתוך תיקייה במחשב.

מחיר: 499 ש"ח. זמין ברשת באג.

  • עוד באותו נושא:
  • פטיפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully