וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לומדים לשלם בקלות

מנהל פעילות Paypal בישראל רוצה להפוך את חווית הקניה שלכם ברשת לקלה יותר באמצעות הארנק האלקטרוני של פייפל

עודד זהבי, מנהל פעילות דרום אפריקה וישראל בפייפל, מרוצה. לפני מספר שבועות, השיק הסניף הישראלי של ענקית המסחר האלקטרוני - שנרכשה ב-2002 על ידי איביי - פעילות מקומית, שנה לאחר שזהבי נכנס לתפקיד. הפעילות, שמבחינת הלקוחות כוללת איוש מוקד תמיכה טלפוני באירלנד על ידי צוות דובר עברית והוספת תמיכה בעברית לאתר של השירות, היא רק קצה הקרחון של מה שזהבי מתכנן.

אך לפני שהוא מספר לי על התוכניות שלו, אני מבקש ממנו לענות על שאלה פשוטה יותר: מהו פייפל? לדבריו של זהבי, זהו "ארנק אלקטרוני שמאפשר בצורה נוחה ובטוחה יותר ללקוחות להוציא לפועל עסקאות ברשת". במילים אחרות, Paypal הוא מתווך בין חשבון הבנק והאשראי שלכם, לבין הסוחר אותו אתם לא מכירים, שמנסה למכור לכם משהו באיביי. לא לחינם מדגיש זהבי מספר פעמים כי "אחד העקרונות המרכזיים, אם לא המרכזי ביותר אצלנו, הוא שמעולם לא נחשוף את הפרטים הפיננסיים שלך למקבל התשלום. ולכן, כל אותה תחושת האי-נעימות - פחד מכך שיגנבו את הפרטים הפיננסיים, שהינם פרט מאוד אינטימי - לא קיים כאן. "

אוקי, אבל למה שלפייפל כן נמסור את הפרטים שלנו? זהבי גורס כי "פייפל הפך להיות למין תו בטחון. אנשים שמגיעים לאתר מסחר , מסתכלים קודם כל שיש פייפל... במהלך החודשים האחרונים שינינו את דף התשלום. בתחילת הדרך זה גרם לעליה בשיחות לשירות הלקוחות שלנו, אנשים חשדו שמשהו לא כשורה."

קודם עברית, אחר כך שדרוג

אבל זה המצב בארצות הברית. נכון להיום, מעטות הן החנויות הישראליות שמאפשרות תשלום דרך פייפל. כשניסיתי לרכוש אקס-בוקס 360 באמצעות הכסף שנאגר אצלי בחשבון לפני מספר שבועות, הופתעתי כשמצאתי אך ורק חנות ישראלית אחת שקיבלה פייפל. כשאני מעלה את הנושא בפני זהבי, הוא אומר שזה בדיוק מה שהוא הולך לשנות.

"חשבתי, ואני עדיין מאמין, שלא היה נכון לטפל בקהל המקומי לפני שהשירות היה לוקאלי." אומר עודד זהבי. "הלוקליזציה היא תנאי הכרחי, שבלעדיו אי אפשר היה לתקשר. עבדנו כמעט שנה על השירות בעברית - מערכת מאוד מורכבת. זה לא נגמר רק בדפים בעברית, צריך מערך שלם של שירות לקוחות."

כעת הוא מתחיל את עבודת ההסברה שלו, והראשונים אליהם הוא פונה הם לא הצרכנים עצמם, כי אם הסוחרים. כך, למשל, אתרים של אל על ודומינוס פיצה יתחילו בקרוב לקבל פייפל כאמצעי תשלום, ובזאפ יקבלו סוחרים שמוכנים לעבוד עם המערכת הבלטה בתוצאות חיפוש. אבל כאן זה לא נגמר, זהבי חושב שגם את חווית הקניה עצמה צריך לשנות. "למה צריך לפתוח משתמש באתר אליו לא תגיעו יותר לעולם?" תוהה, "ואיך אפשר בכלל לוודא שהם ישמרו טוב על הסיסמה שאנחנו מביאים להם?".

המטרה: ארה"ב

בכל זאת, עד ארצות הברית הדרך עוד ארוכה. קחו, למשל, את מנגנון הקישור בין הארנק הוירטואלי שלכם בפייפל לבין הארנק האמיתי. בארצות הברית, ניתן לא רק להעביר כסף מחשבון Paypal לחשבון הבנק, כי אם גם לקשר בין שני החשבונות בצורה בה הארנק האלקטרוני מתמלא אוטומטית מחשבון הבנק. בישראל הדבר בלתי אפשרי, ולדבריו של זהבי הסיבה היא רגולציה. "נכון לעכשיו, יש מגבלה רגולטיבית שדורשת טופס חתום כדי לחייב חשבון בנק, ולפייפל אין טופס נייר אחד ב-192 מדינות בהן היא פועלת. כל עוד הדרישה קיימת, קשה להאמין שניתן יהיה להציע את השירות הזה".

שירות נוסף שלא נראה בקרוב בישראל הוא מערכת ה-Paypal Local - שמאפשרת ללקוחות בצפון קליפורניה לשלם בפייפל באמצעות אפליקציה סלולרית בבתי עסק פיזיים. כשאני שואל את זהבי על השירות, שהושק לפני כחודש באירוע המפתחים השנתי של פייפל, הוא אומר שהשוק עדיין לא בשל לשירות כזה בקנה מידה גלובלי. עם זאת, לדבריו, מספר דברים יכולים לזרז עתיד שכזה, וכדוגמה הוא מביא את השמועה העיקשת על כך שאפל מתכננת להכניס לאייפון עתידי שבב שיאפשר תקשורת מאובטחת ממרחק מאוד קצר (NFC), על מנת לאפשר "תשלום במגע".

אך בינתיים, אנחנו רק בתחילת הדרך. נכון לעכשיו - גם כשמעטות הן החנויות המקומיות שמקבלות פייפל, ומעטים הם השירותים שבסניף הישראלי מציעים - עודד זהבי מאוד אופטימי. "אם נדבר עוד שנה מהיום", הוא אומר, "מהכירותי עם השוק הישראלי, הלקוחות הישראלים יקבלו את פייפל כמו שהלקוחות האמריקאיים מקבלים.".

  • עוד באותו נושא:
  • פייפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully