וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק תקים מיזם אינטרנט שיהפוך לערוץ טלוויזיה

אמיתי זיו

14.11.2010 / 6:59

בזק מנהלת מגעים עם חברות העוסקות בצד הטכנולוגי של העברת תוכן טלוויזיוני, בשל האפשרות שתיאלץ למכור את yes

חברת נערכת לאפשרות שבה תיאלץ למכור את חברת הלוויין yes, כפי שקבע בית המשפט העליון בעבר. ל-themarker נודע כי בזק בוחנת בימים אלה פיתוח של מיזם טלוויזיה חלופי חדש, שכפי הנראה מכונה בתוך החברה ngntv.

הכוונה בבזק היא להיות ערוכה להקים במהירות זרוע תוכן חדשה שתחליף בבוא היום את yes, לאחר שזו תימכר. לעת עתה בבזק אין תוכנית אופרטיבית להקמת המיזם הזה והוא לא הגיע לשלב הפיילוט, אך הבחינה של האפשרות נעשית במלוא הרצינות ובתהליך מעורבים מנהלים בדרגים בכירים וסמנכ"לים מבזק.

בצד הטכנולוגי של ngntv, בזק בוחנת סוגים שונים של "קופסאות" להעברת תוכן טלוויזיוני, כמו ממירי טלוויזיה שמתחברים לאינטרנט (ott stb) וכן סטרימרים שונים. בזק נפגשת עם חברות שונות שעוסקות בפתרונות טכנולוגיים כאלה וגם בוחנת דרכי הפצה של המוצרים, כגון מכירה בחנויות בזק סטור. בצד התוכן, מנהלים בבזק נפגשו עם נציגיה של חברת התוכן הבריטית odg, המתמחה ברכש של תוכן הוליוודי, ודנו עמה על רכש תוכן בסכומים גבוהים. ההערכה היא שבזק תשיק את המיזם לצפייה במחשב או בטלוויזיות בעלות יכולת אינטרנט (בדומה למיזם orange time של פרטנר), ובעתיד תהפוך את המיזם לחברת טלוויזיה רב-ערוצית מלאה בטכנולוגיית iptv.

הרקע המשפטי להיערכות בבזק הוא שרשות ההגבלים העסקיים אסרה עליה להגיע לשליטה מלאה ב-yes ואיפשרה לה להחזיק לכל היותר 49% בחברה. לכן, הבעלים בבזק, שאול אלוביץ', חויב למכור את השליטה ב-yes, אך קיבל ארכה לזמן לא ידוע להשלים את המהלך. ההעדפה הראשונה של קבוצת בזק ואלוביץ' היא למזג את yes. החברה צפויה לפנות לממונה על ההגבלים העסקיים ולבקש אישור להשתלט על חברת הלוויין. בזק תטען כי עם התגבשות ארבע קבוצות תקשורת בישראל, והתבססות האפשרות הטכנולוגית להעביר טלוויזיה רב-ערוצית על גבי רשת האינטרנט הפתוחה, אין עוד מניעה שבזק תיהפך לבעלת הבית ב-yes.

מבזק לא נמסרה תגובה לידיעה.

  • עוד באותו נושא:
  • בזק
  • יס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully