וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GPS, לך חפש

15.11.2010 / 13:42

הסמארטפונים ומכשירי הניווט המובנים ברכב צפויים לגרום לדעיכתה של תעשיית מכשירי ה-GPS הייעודיים

האם מכשירי ה-GPS עומדים לעבור מהעולם? הניו-יורק טיימס מספר כי כך מעריכים מומחים מהתעשייה. הסיבה: בעידן בו בכל סמארטפון קיים מכשיר ניווט מובנה ובכמעט כל מכונית חדשה יש מכשיר כזה כחלק אינטגרלי מלוח המכוונים – המכשירים הייעודיים כבר אינם נחוצים. חברת מחקר שוודית בשם Berg Insight, העוקבת אחר תעשיית ה-GPS, חוזה כי ב-2011 אמנם יגיעו מכירות המכשירים הייעודיים ל-42 מיליון (לעומת 40 מיליון השנה), אך לאחר מכן תתחיל הירידה. ב"ברג" מעריכים כי ב-2015 יימכרו רק 30 מיליון מכשירים.

"הסיבה שזה קורה היא הסמארטפונים", אמר לניו-יורק טיימס האנליסט טום סלוב. "גוגל ונוקיה החליטו לתת את הטכנולוגיה בחינם, וזה שינה את העסק". אין זו הפעם הראשונה שהשוק הסלולרי משנה תעשייה חיצונית לו – דברים דומים מתקיימים כבר שנים עם מצלמות (חלק מהמכשירים הסלולריים מגיעים היום עם מצלמות של מעל ל-10 מגה פיקסל) ונגני מוזיקה.

בניסיון לעצור את הסחף, מנסות ענקיות התעשייה "ג'רמין" ו"טום טום" להילחם על הטריטוריה שלהן בעזרת שיפור המוצר על ידי הוספת פיצ'רים כגון דיווחי תנועה בזמן אמת. הן גם נוקטות במגמת ה"אם אי אפשר לנצח אותם – הצטרף אליהם", ומתקינות בעצמם מכשירי GPS מובנים ברכבים. "אנחנו רואים שהתעשייה מתבגרת במהירות, אך זה לא אומר שזהו סוף הדרך לעסק שלנו", אמר קווין רוקמן מ"ג'רמין", והוסיף כי לדעתו סמארטפונים לא יכולים להתחרות עם מערכות הניווט המיוחדות של חברתו, שחלקן מציעות, למשל, תצוגת רחובות תלת-מימדית. "ממשק המשתמש של המכשירים שלנו קל יותר לשימוש, ולכן אנשים מוכנים לשלם עבור המוצר שלנו".

"יש את אלו שישתמשו בסמארטפונים שלהם במקום", אומר האנליסט ניקולאס וון-סטקלברג. "אך יש גם אחרים שעדיין רוצים לקנות מוצר איכותי ממומחים כמו "טום טום". גם טים פלייט, עורך האתר GPSReview.net מסכים כי אין עדיין סיבה להספיד את תעשיית ה-GPS. "אני בטוח שהמשתמש הממוצע יהיה מרוצה עם סמארטפון, אך אנשים שסומכים על המוצר עדיין ילכו על מנווט אמיתי", אמר.

  • עוד באותו נושא:
  • gps

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully