וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא סומכים על פייסבוק

דניס ויצ'בסקי

16.11.2010 / 12:57

אנחנו לא מפקפקים ביכולת של פייסבוק לבנות מנגנון הודעות מצליח. אנחנו מפקפקים ביכולתה לשמור על המידע שלנו

בעיה אחת יש לנו עם שירות ההודעות החדש של פייסבוק. והיא לא נמצאת ברעיון. הרעיון דווקא מגניב – במקום לתקשר עם טלפון סלולרי של אדם, עם חשבון המסנג'ר שלו, ועם כתובת המייל שלו, נוכל לתקשר עם האדם עצמו, והוא זה שיבחר איפה לקרוא את ההודעה שלנו ואיך להגיב עליה. זה לא חדשני מאוד, אם תחשבו על כך: לגוגל יש כבר חלק מהמנגנון הזה בתוך ג'ימייל (שגם אוסף את תכתובות גוגל טוק, ובארה"ב מתממשק עם שירות ההודעות הקוליות Google Voice). מה שפייסבוק עושה זה להפוך את הכל לפשוט יותר.

כאן, כמו גם בעבר, מאוד עוזר אחד התנאים הבסיסיים ביותר בפייסבוק: הצורך להרשם בשם האמיתי שלכם. כיוון שהזהות שלנו סובבת סביב השם, והוא זה שמגדיר אותנו יותר טוב מכתובת מייל או מספר טלפון, קל יותר לפייסבוק להסביר לנו את מה שהיא עושה: מאפשרת ליצור קשר עם האדם, לא משנה איפה הוא נמצא.

בפייסבוק אף השכילו לעשות ובנו בתוך המערכת אמצעי סינון מתקדמים. רוצים לתקשר רק עם "החברים" שלכם, כשכל הודעה ממישהו אחר בכלל לא תגיע? אין בעיה, אם זה אפשרי ברשת החברתית, למה שזה לא יהיה אפשרי במייל ובהודעות ניידות? וכך אנחנו נוכל לקבל חווית תקשורת נקייה יותר מהפרעות.

פשוט לא סומכים

מה הבעיה, אם כך? ובכן, אני לא סומך על פייסבוק. בחיי שאני לא סומך על החברה הזאת, שבכל שבוע מסתבכת בפרשה חדשה של פלישה לפרטיות המשתמשים. לפעמים מדובר במקרים שטותיים, בפעמים האחרות אלה פשלות של צוות הפיתוח שחושב שהמידע שלנו שייך להם – אבל בכל מקרה, אני לא מאמין שפייסבוק תוכל לשמור על המידע שלי, להשאיר אותו ביני לבין האנשים ששותפים לשיחות.

אני לא מדבר על כך שצוקרברג משועמם ישב ויקרא את המייל שלי – יש לקוות שהוא בכלל לא יודע מי אני. אין הכוונה גם לגופי פרסום – אותם אני מקבל בזרועות פתוחות, כי אני מעניין אותם רק מבחינת פרופיל צריכה, כך שיוכלו לתפור לי פרסומות שמתאימות יותר עבורי, ואין לי בעיה עם זה. אני מדבר על מקרה Diary-X.

היו היה פעם אתר בלוגים מצליח – Diary X. עשרות אלפי אנשים כתבו בו. ואז, יום אחד, הוא נעלם. מי שהקים ותפעל את האתר לא באמת דאג לגיבוי טוב, כך שכשקרתה תקלה, המידע הלך. מי שגיבה את הבלוג בעצמו, הרוויח. אחרים איבדו שנים של כתיבה.

וזה מה שאני מפחד ממנו בפייסבוק. כל הסימנים מראים שלא אכפת לחברה הזו מהמידע שלי. היא עשויה עוד למחוק אותו בטעות, או, לא פחות גרוע מכך – לא למחוק אותו כשאני מבקש ממנה לעשות את זה. כשהיא תאפשר לבצע שיחות אוף-רקורד, שלא אמורות להירשם בשום מקום, אני לא מאמין שהן באמת לא תרשמנה. ועד שפייסבוק תוכיח שהיא אחראית מספיק, אני גם לא אעבור להשתמש ב-Messages במקום במייל.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully