וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיעי מיקרוסופט: יש לפצל החברה

17.11.2010 / 15:21

משקיעי מיקרוסופט אינם מרוצים משווי המניה הנמוך, מותחים ביקורת על ביל גייטס וסטיב באלמר ודורשים לפצל את החברה

כנס בעלי המניות של מיקרוסופט שנערך אתמול שימש במה למתקפה של משקיעי החברה על מנהליה בהווה ובעבר. בעלי מניות בחברה מתחו ביקורת חריפה על המנכ"ל סטיב באלמר ועל המייסד ביל גייטס בשל מחירה הנמוך של מניית מיקרוסופט. חלק מהמשקיעים הצהירו כי מיקרוסופט צריכה למעשה להתפרק ולהפוך למספר חברות קטנות יותר, זאת כדי להפוך לרווחית עוד יותר. מכירותיה של מיקרוסופט אמנם נמצאות בשיא, והרווחים עלו ברבעונים האחרונים, אך שווי המניה אינו גבוה כי שהיה ניתן לצפות.

מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר אמר כי הוא מבין את התסכול של בעלי המניות, אך פסל לחלוטין את רעיון פיצול החברה. "אני לא חושב שזה יהיה יעיל. זה יכול לפרק סינרגיה כלכלית". ביל גייטס הסכים עמו, ואף הגיב לטענות שהופנו כלפיו, לפיהן הוא לא היה צריך למכור ממניותיו במיקרוסופט לטובת קרן הצדקה שהוא מנהל. "השאלה היא האם הקרן יותר ראויה לכספים אלו מאשר בעלי המניות של מיקרוסופט", אמר. "אני מניח שעשיתי החלטה שהעושר הולך לקרן במקום לפעילות מניות של מיקרוסופט".

עוד הצהיר באלמר כי "בסופו של דבר, שוק המניות צודק (במובן: משקף מצב חברה חיובי – א.ל.) כל עוד אנחנו צודקים. אז אנחנו מנסים להיות צודקים במידת האפשר". שוויה של מניית מיקרוסופט ירד השנה כבר ב-15%. אנליסטים הורידו את דירוג המניה באחרונה, וגולדמן סאקס אמר בחודש שעבר כי "פיצולה של חטיבת הלקוחות הקמעוניים עשויה לחשוף את השווי החבוי של החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully