וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורנג' פותחת חנות אפליקציות

אמיתי זיו

21.11.2010 / 11:53

"קניון האפליקציות" של אורנג' יאפשר למשתמשים לשלם באמצעות החשבון הסלולרי. פלאפון וסלקום גם בדרך

לחברות הסלולר הישראליות נמאס לראות את הכסף של הלקוחות בורח לחנויות אפליקציות חיצוניות כמו ovi של נוקיה, האנדרואיד מרקט של גוגל, וכמובן האפ-סטור, חנות האפליקציות של אפל. שלוש החברות נמצאות בתהליכים להקמת חנויות אפליקציות, אשר בהן יוכלו החברות לגבות כסף מלקוחות על יישומים.

פרטנר היא החלוצה בתחום. החברה מודיעה כעת על השקה של חנות אפליקציות משלה תחת השם "קניון האפליקציות". עם השקת החנות בפרטנר, מסר סמנכ"ל השיווק יעקב קדמי: "אנו מציגים לראשונה בישראל זירה דיגיטלית המאפשרת ללקוחות גישה ישירה לעולם של אפליקציות, המאורגן ללקוח בחזיתות תוכן שונות, והכל בעברית". הכרזות דומות צפויות מפלאפון בקרוב, ומסלקום במהלך 2011.

לחנויות האפליקציות המקומיות מספר יתרונות על פני החנויות הרשמיות של יצרניות המכשירים. יתרון ראשון הוא השפה - החנויות מנגישות את האפליקציות בעברית, כולל הסבר על מהותן והליך ההתקנה. שנית, חברות הסלולר בוררות את המוץ מן התבן, ומתוך חנויות שבהן מעל 100 אלף אפליקציות, הן מוציאות את המתאימות ביותר לדעתן לצרכן הישראלי. שלישית, חברות הסלולר מאפשרות חיוב בשקלים ודרך חשבונית הסלולר, וזאת מול תשלום במטבע זר ובאמצעות כרטיס אשראי כפי שנהוג בחנויות העולמיות.

מנגד, הצצה בחנות האפליקציות של פרטנר מעלה כי לנגישות יש מחיר לא קטן. כך למשל, אפליקציית quammy לאינטגרציית רשימת אנשי הקשר מהפייסבוק בטלפון, אשר ניתנת להורדה בחינם ברשת, עולה בפרטנר 1.90 שקל. אפליקציית ebuddy לצ'אט שניתנת גם היא להורדה בחינם, עולה אצל פרטנר 18.90 שקל, ואפליקציית הטוויטר tweeter mobile עולה בפרטנר 14.80 מול מחיר של דולר ברכישה מאתר החברה.

יש לציין לחיוב שפרטנר מאפשרת אפילו הורדה של אפליקציית skype לשיחות voip, למרות שהדבר עשוי לפגוע בהכנסותיה משיחות קול. בעבר ניסתה סלקום לחסום אפשרות של שיחות voip על גבי הרשת שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully