וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוחק מי שמקליק אחרון

23.11.2010 / 15:39

מחקר חדש מגלה כי חמישית ממשתמשי פייסבוק נמצאים בסכנת חשיפה לנוזקות ווירוסים המופיעים ב-Feed שלהם

מסוכן לגלוש בפייסבוק. מחקר חדש של חברת תוכנות האבטחה BitDefender מגלה כי 20% ממשתמשי הרשת החברתית חשופים לתכנים מסוכנים של נוזקות ורוגלות ב-Feed שלהם. לחיצה על תכנים אלו עלולה להוביל להתקנה אוטומטית של נוזקה ופרסומה על ה'קיר' של אותו משתמש שהקליק עליה, דבר המפיץ אותה הלאה לחבריו, שחלקם בוחרים ללחוץ עליה גם כן.

המחקר בדק 14,000 משתמשי פייסבוק. התגלה בו כי מעל ל-60% מההתקפות מגיעות מהודעות של אפליקציות צד-שלישי העובדות בפייסבוק. מקורן של 21.5% מהתקפות אלו הוא מאפליקציות הטוענות שהן יכולות לבצע פעולה שאינה מתאפשרת בממשק הרגיל של פייסבוק (למשל: לצפות מי נכנס לפרופיל שלך). 15.4% מההתקפות נגרמות מאפליקציות שמציעות כאורה בונוסים למשחקי רשת פופולריים דוגמת "פארמוויל". 11.2% מגיעות מאפליקציות המציעות פיצ'רים דוגמת רקעים למסך או "כפתור דיסלייק". עוד מצא המחקר כי 16% מהנוזקות בפייסבוק מפתות את המשתמש עם ההבטחה לצפייה בקטע וידאו מזעזע כלשהו.

ב-BitDefender מציינים כי הם בדקו רק את המתרחש ב-Feed ולא בשירות ההודעות (שאף צפוי להשתדרג בקרוב ולהכיל סוגים נוספים של תקשורת בין משתמשים). גם איזור זה של הרשת החברתית מועד לפורענות ומשמש פלטפורמה לשליחת לינקים לווירוסים ולנוזקות.

לדברי פייסבוק, הרשת מפקחת בקביעות על המתרחש בה ונמצאת עם היד על הדופק בנוגע לבעיות בטיחות.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully