וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר התוכנות הזדוניות ברשת שובר שיאים

מתן מיטלמן

24.11.2010 / 14:13

לפי דו"ח שפירסמה חברת אבטחת המידע מקאפי, מתגלים 60,000 קבצים זדוניים ביום. מספרן של הודעות הספאם דווקא ירד

חברת אבטחת המידע מקאפי מדווחת כי מספר התוכנות הזדוניות הנפוצות ברשת שבר שיאים ברבעון השלישי של 2010. מספר הקבצים הזדוניים שחשפו מערכות החברה עמד על 60 אלף ביום, כמעט פי ארבעה לעומת 2007. מנגד, מדווחת החברה כי חלה ירידה משמעותית בנפח דואר הזבל (ספאם) שנשלח ברבעון האחרון, עד כדי חזרה לנתונים שיאפיינו את 2008. הסיבה לכך היא ככל הנראה המרדף השיטתי של רשויות אכיפת החוק בעולם אחר מפיצי הספאם, שהביאו לכמה מעצרים בחודשים האחרונים.

בדו"ח שפירסמה מק'אפי היא מציינת גם את חדירתם של איומים חדשים אל רשתות הסלולר. תולעת הזאוס בוטנט, שתקפה בעבר רשתות מחשוב, כוונה בחודשים האחרונים לתקוף גם מכשירים סלולריים, דרך הורדת אפליקציות ושירותי אינטרנט. התולעת, שפועלת בשליחותם של עברייני מחשוב, מסוגלת ליירט הודעות טקסט שנועדו לאימות עסקות בנקאיות. פרטים אלו מועברים אל העבריין וכך הוא יכול לגנוב את כספי הקורבנות ללא כל חשש.

הרשתות החברתיות, ובראשן פייסבוק, בה מבלה הגולש הישראלי שעות ארוכות במהלך השבוע, נהנות מרגיעה מסוימת בתחום אבטחת המידע. תולעת ה-koobface, שגרמה נזק רב במהלך השנתיים בה היא מצויה ברשת, כבר אינה תוקפת באותה התדירות את משתמשי הרשת החברתית פייסבוק, כפי שעשתה בשנים האחרונות.

עם זאת, נמצאה צמיחה משמעותית בכיווני תקיפה אחרים. מהדו"ח עולה כי ברבעון האחרון, 60% ממונחי החיפוש הפופולריים בגוגל הציגו לינקים זדוניים בין 100 תוצאות החיפוש הראשונות. נתון זה משקף את השימוש המוגבר שעושים עברייני מחשוב בשירותי קיצור כתובות אתרים - שדרכם ניתן להסתיר את זהותו של אתר זדוני. כך הם יכולים למשוך גולשים תמימים לאתרים שיצרו ולהשתיל תוכנות זדוניות במחשב, באמצעות פרצות אבטחה בדפדפן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully