וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצ'טטי כל העולם - התאחדו

27.11.2010 / 18:13

תוכנות איחוד המסרים של היום לא רק מחברות אתכם למסנג'ר ולג'יטוק, אלא מתחברות ל-Feed המדיה החברתית. סקירה

תוכנות לאיחוד מסרים אינן דבר חדש. כבר שנים שניתן לבחור בתוכנה שתרכז עבורכם את כל חשבונותיכם השונים בשירותים דוגמת המסנג'רים של מיקרוסופט, יאהו וגוגל. בשנתיים האחרונות החלו החברות המייצרות את התוכנות הללו לקרוץ גם לשירותי המדיה החברתית. מדובר בתהליך טבעי, בו "צ'ט" זה כבר לא משהו שאתה עושה רק בתוכנה ייעודית, אלא גם כחלק מהגלישה בפייסבוק, וציוצי טוויטר הן משהו שהגולש רוצה לראות גם אם הם לא מכוונים ספציפית אליו. רוב תוכנות האיחוד יישרו קו, וכיום הן מציאות חיבור ל-Feed הפייסבוקי/טוויטרי לצד היכולת לצ'וטט במקביל עם חברים המשתמשים בתוכנות מסרים שונות. סקרנו בשבילכם את תוכנות האיחוד הבולטות כיום.

Digsby

דיגסבי היא אולי הבולטת שבתוכנות האיחוד, ולא תמיד מהסיבות הטובות ביותר. מדובר בכלי שיחליף לכם את המסנג'ר, הג'יטוק, יאהו צ'ט ופייסבוק צ'ט (ואפילו את ה-ICQ הנושן, במקרה שאתם עדיין משתמשים בו), ויספק חיבור לחשבונותיכם ברשתות החברתית השונות. כמובן שזה אומר פייסבוק, אבל זה גם אומר מייספייס ולינקדין. דיגסבי גם תבדוק עבורכם ווב-מייל (ג'ימייל, הוטמייל וכדומה). את כל זה היא עושה בצורה יחסית נוחה ואינטואיטיבית. בעיות שהיו בה בעבר בהצגת עברית נפתרו, והיא מתפקדת היטב.

חבל רק שלדיגסבי יש היסטוריה של פעילות מפוקפקת מול משתמשיה. לפני כשנה נודע שהתקנת התוכנה במחשב מביאה איתה מספר תוכנות זבל שמותקנות על הדרך. עוד התברר כי בתוכנה יש פיצ'ר מוחבא שמאפשר לה להשתמש לצרכיה בכוח העיבוד של המחשב בזמן שהוא אינו פעיל. לאחר ביקורת רבה על פעולות אלו התקפלה דיגסבי והוציאה גרסאות חדשות ונקיות (יחסית. במהלך תהליך ההתקנה עדיין צריך המשתמש לסרב להצעות התקנה של תוכנות צד-שלישי ולאסור שימוש בכוח העיבוד, אך לאחר שהוא עושה זאת הוא יכול להיות רגוע). כך שנכון לעכשיו – דיגסבי היא אחת הבחירות המומלצות בז'אנר.

Miranda

מירנדה היא תוכנת איחוד קלה ומהירה. היא כלי לאלו שלא מעוניינים בכל הבלאגן של מאות פונטים לבחירה, עשרות רקעים ומיליוני אייקונים מהבהבים ומעצבנים. עם זאת, זה לא אומר שהיא לא חזקה ורבת אפשרויות. אלו מגיעות בזכות מאגר של מאות תוספים שיודעים לשפצר את "מירנדה" בדיוק לכיוון שאתם רוצים. בברירת המחדל שלה יודעת התוכנה לתקשר עם רוב כלי הצ'ט והמדיה החברתית השכיחים כיום: המסנג'ר של מיקרוסופט, יאהו, AOL ואפילו ICQ הנשכחת. בשביל הג'יטוק, לעומת זאת, תצטרכו לחפש תוסף. מבחינת רשתות חברתיות, מירנדה חברה של פייסבוק. גם זה קצת מינימליסטי, כפי שתיווכחו בסקירת הכלים הבאים.

אבל מי שמנסה את מירנדה מעיד כמה נוח להשתמש בתוכנה, כמה היא נטולת גימיקים וכמה העובדה שהיא מותאמת אישית הופכת אותה לכלי הנכון מהחבורה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

Trillian

תוכנת "טריליאן" נוקטת בקו הפוך ממירנדה. היא כבר עברה הלאה מהרעיון של סתם לקבץ את הצ'טים שלכם, ועכשיו' בגרסת "אסטרה" החדשה, מטרתה היא לא פחות מלעזור לנהל את החיים הדיגיטליים שלכם במקום אחד. לכן היא מתהדרת בלא פחות מ-450 פיצ'רים שונים, שמתחילים מקינפוג של ווינדווס דרך ריכוז תוכנות המסרים והרשתות החברתיות ועד נושאים שהם כבר באמת הארדקור (יחסית) כמו קינפוג שרת פרוקסי. כן, אין ספק שזו תוכנה משוכללת – כנראה הכי משוכללת בז'אנר, אבל בהתאם לכך היא גם הכי עמוסה ודורשת הגדרות רבות. גם התצוגה שלה מעייפת להסתכלות, לאור עומס האפשרויות. קצת מזכיר את ימי ההתנפחות של ICQ, לפני שכמעט כולם נטשו אותה ועברו הלאה.

במקומות שיותר רלוונטיים למשתמש הממוצע בתוכנה אפשר למצוא את החשודים הרגילים: המסנג'ר של מיקרוסופט, גוגל, יאהו, ICQ וחיבור לרשתות החברתיות פייסבוק, מייספייס וטוויטר.

Meebo

בניגוד לקודמותיה, מיבו היא לא תוכנה שמורידים למחשב. מדובר בעצם באפליקציה וובית אליה ניגשים דרך האתר meebo.com, בו מתחברים לשירות. לאחר מכן היא תתפקד פחות או יותר כמו שאר תוכנות האיחוד, למעט העובדה שתצטרכו את הדפדפן פעיל עבורה (גם אם לא את החלון המרכזי שלו – מיבו יודעת להקפיץ חלונית משלה שמספיקה לה כדי לפעול).

מיבו משלבת את כל תוכנות המסרים והרשתות החברתיות הבולטות בצורה פשוטה ובסיסית, והתקשורת שעוברת דרכה היא מוצפנת. מדובר בפתרון יעיל למי שלא יכול להתקין תוכנות על המחשב עליו הוא עובד, ועדיין מעוניין לצ'טט. כך שלא בטוח שזו התחלופה האידיאלית למסנג'רים למיניהם, אלא יותר פתרון זמני וחלקי (מיבו לא תומך באודיו ווידאו) למחשבים מוגבלים. אתרי אינטרנט, אגב, יכולים להוסיף ווידג'ט של השירות, וכך לאפשר לגולשיהם להשתמש בו כאשר הם נכנסים אליהם.

Pidgin

בעבר היא נודעה כ-Gaim וזכתה למספר מיליוני משתמשים. היום היא Pidgin - תוכנת קוד פתוח שתומכת בין השאר במסנג'ר של מיקרוסופט, יאהו, AIM ו-ICQ. פידגין זוכה בדרך כלל להתייחסות חיובית, אך העובדה שאין בה תמיכה לתקשורת אודיו ווידאו הופכת אותה לנכה במעט לעומת מתחרותיה. גם העובדה שאינה תומכת ישירות בפייסבוק ובטוויטר גורמת להרמת גבה (ניתן לסדר זאת בעזרת התקנת תוספי צד-שלישי).

עם זאת, פידגין ידועה כקלה לשימוש ויציבה, ואינה "שותה" משאבי מערכת רבים. הרזון שלה, לצד עובדת היותה תוכנת קוד פתוח, יוצרת קהילה של מפתחים שיוצרים עבורה השלמות איתן היא לא באה מהבית. ויש גם אפשרות לממשק שכולו עברי.

Adium

החברה האחרונה בקבוצה היא למעשה גרסת מק ל-Pidgin. הפעם קוראים לה Adium והיא תומכת בכל שירותי הצ'טים והרשתות חברתיות המרכזיים (מסנג'ר, יאהו, פייסבוק, גוגל, מייספייס ועוד) ומאפשרת קוסטומיזציה רחבה (צלילים, צבעים וכדומה). מדובר בתוכנה קלה מאוד לשימוש, שהפונקציות השכיחות שבה מקובצות יחדיו, כדי להקל על המשתמש לגשת אליהן בקלות. הצ'טים השונים שניתן לנהל דרכה מסודרים בטאבים, כך שהם לא מתפזרים על רחבי המסך שלכם.

אדיום גם תומכת ב-Growl – מערכת הודעות מקית שמקפיצה סימן למסך בכל פעם שמישהו מנסה לתקשר איתך באחד השירותים להם אתה מחובר. אפשר גם להוסיף לאדיום מיני אקסטרות שישפצרו אותה בכיוון שהכי נכון עבורכם. רק חבל שכמו אמה הרוחנית "פידגין", גם היא לא תומכת בתקשורת של אודיו ווידאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully