וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוספט רוצה - אבל זה לא יוצא

מנכ"ל מיקרוסופט ישראל ניסה להסביר בכנס Tech-Ed את הסיבה להיעדרם מישראל של מוצריה הפופולריים של החברה

"אנחנו משקיעים לא מעט בצרכנים", אומר דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, בכנס Tech-Ed אותו עורכת החברה בימים אלה באילת. "הקמנו לפני שנה חטיבת Consumer and Online שעובדת עם חנויות, עובדת על הפיכת שירותי חלונות לייב לזמינים בעברית... זה עלה המון כסף. אם לא היינו רוצים להשקיע, האם היינו עושים את זה?"

אם הדברים נשמעים כמו מגננה, זה לא במקרה. ימין אמר אותם לאחר שנשאל מדוע מיקרוסופט ישראל, שמשקיעה מאמצים תדמיתיים רבים בשוק העסקי, לא מביאה לארץ רבים מהמוצרים בהם מתעניין הצרכן הפרטי. "לא ויתרנו על זה", אומר המנכ"ל. "אנחנו רוצים אותם בארץ, וגם בחו"ל רוצים להביא אותם לכאן, במיוחד בגלל קהילת המפתחים. ישראל מביאה איתה ערך מוסף גדול יותר מגודל האוכלוסיה".

אז למה אין אקס בוקס בארץ? בתשובה לשאלת וואלה! TECH מתחמק ימין ואומר ש"אנחנו רוצים, כהגדרה, שכל המוצרים של מיקרוסופט יהיו זמינים בכל השווקים". לאחר מכן הוא נותן תשובה ישירה יותר ומסביר שיבוא אקס-בוקס לישראל זה לא רק הבאת קופסה אלא גם תמיכה וחלפים. כל אלה לא נמצאים גבוה מאוד בסדר העדיפויות של מיקרוסופט.

לפחות משיקים את Arc Touch

ומה עם Windows Phone 7, מערכת ההפעלה הסלולרית החדשה של מיקרוסופט, לה תמיכה חלקית מאוד בעברית? "בעבר עבדנו עם ספקים חיצוניים לעברית, וזה לא היה מאוד טוב", אומר ימין. אז על העברית בגרסה הזו הם עובדים לבד. "הציפיה מאיתנו, בניגוד לחברות אחרות, היא שהכל יהיה מושלם." זה אומר שבחברה לא רוצים להסתפק בהוספת מקלדת עברית לתמיכה שכבר קיימת, אלא מבקשים להדק את כל הפינות וללטש את הכל לפני שהם מוציאים מערכת לשוק. מקלדת עברית, אגב, כבר קיימת בתור אבטיפוס על מכשירים של עובדי מעבדות הפיתוח, אך ממשק עברי עדיין אין. לוח זמנים? דני ימין למד את הלקח אחרי שהבטיח בתחילת 2007 להשיק אקס בוקס "עוד השנה", וכיום כבר אינו מתחייב על תאריכים.

במסיבת העיתונאים ב-Tech-Ed שכחו אנשי מיקרוסופט כי בכנס הזה יש להם גם הכרזה צרכנית. החברה, מסתבר, משיקה בישראל את ה-Arc Touch- הדור השני של העכבר המתקפל ללפטופים, אשר כולל פס מגע במרכזו. לא ברור כמה יעלה ה-Arc Touch בארץ, אך בארה"ב מחירו עומד על כ-70 דולרים.

גילוי נאות: הכתב הינו אורח מיקרוסופט בכנס Tech-ED

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully