וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל תחת חקירה

30.11.2010 / 15:57

הנציבות האירופית תחקור חשד להטיית תוצאות במנוע החיפוש של גוגל, לאחר תלונות ממתחריה כי הם מופלים בו

הנציבות האירופית החלה בחקירה נגד גוגל, בחשד שמנוע החיפוש של החברה מנצל לרעה את מעמדו הבכיר. מנועי חיפוש המתחרים בגוגל בצורה ישירה או עקיפה (דוגמת מנוע החיפוש המשפטי ejustice.fr) התלוננו כי גוגל "מעניש" את מתחריו בהצגת תוצאות החיפוש שלו. גוגל מכחישה את ההאשמות ומצהירה כי תשתף פעולה עם החקירה. בנוסף לנציבות האירופית, מתנהלת חקירה דומה כנגד גוגל בטקסס, שם הוגשה תלונה דומה על ידי מנוע השוואת המחירים Foundem, שטען כי האלגוריתם של גוגל מסיר תוצאות לגיטימיות.

המתלוננים נגד גוגל מספרים על טיפול לא הוגן בשירותיהם הבא לידי ביטוי במיקום אתריהם בתוצאות החיפוש במנוע. לטענתם, כאשר לגוגל יש שירות מתחרה דומה – הוא מקבל עדיפות על פני האחרים. החקירה תנסה לקבוע אם שיטת דירוג התוצאות של גוגל דוחקת מטה תוצאות של חברות אחרות, במיוחד כאלו המציעות שירותי חיפוש שונים. "גוגל מנצלת את הדומיננטיות שלה בחיפוש בדרכים שמדכאות חדשנות ותחרותיות", טועני אנשי המנוע Foundem. גוגל, מצידה, טוענת שיש סיבות לכך שאתרים אלו מקבלים דירוג נמוך, למשל ש-Foundem מעתיקה 79% מתוכן האתר שלה מאתרים אחרים, דבר שגוגל במוצהר מגדירה כמנמיך דירוג.

עוד תבדוק הנציבות את התנהלות גוגל מול מפרסמיה, לאור החשד שהחברה כופה עליהם התחייבויות בלעדיות ומונעת מהם להציב באתריהם פרסומות של מתחריה. "הסתבכות של גוגל עם רשויות התחרותיות הייתה דבר בלתי נמנע", כותב טים וובר, עורך מדור העסקים של אתר ה-BBC. "כאשר אתה גדול כמו גוגל – צפוי שתדרוך על בהונות, גם אם אתה נע בזהירות. המקרה הזה הוא בעייתי, מכיוון שהנציבות תצטרך לבחון מקרוב את האלגוריתם של גוגל, שהוא דבר שמשונה תכופות – דבר שיכול לעשות חברה או לשבור אותה".

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully