וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט ארגונית מתמיד

בכנס Tech-Ed שהתקיים באילת, הסבירה מיקרוסופט ישראל שוב לצרכן הפשוט שהיא מתעניינת במעסיקיו, ולא בו

יח"צ - חד פעמי

קרדיט: מיקרוסופט

אחרי יומיים בכנס של מיקרוסופט באילת, אני מודאג. זו לא הייתה כוונת החברה, אני בטוח - הם רצו להראות לי חידושם בתחום התוכנה הארגונית, ולהסביר איך יום העבודה שלי עומד להפוך להרבה יותר נוח. זו, הרי, מטרתן המוצהרת של חטיבות התוכנה בחברה - להשיק מוצרים אינטואיטיביים יותר, נוחים יותר לשימוש.

רק שמבחינתה של מיקרוסופט, קהל הלקוחות האמיתי שלה - רוב האנשים שהוזמנו ל-TechEd 2010 - הם אנשי הפיתוח, מנהלי הרשתות, קנייני התוכנה שתפקידם להקים כמה שיותר תחנות עבודה מקוונות בכמה שפחות זמן. באווירה הזו, הרגשתי קצת כמו אורח לרגע במועדון שבדרך כלל איני חבר בו. ביום-יום אינני מקים רשתות מחשוב, אלא משתמש בהן. וכשאני יוצא מהמשרד, אני יורד בדרגה למה שנראה כמעמד הנמוך ביותר בעיני מיקרוסופט - צרכן הקצה הפשוט.

ובתור שכזה, אני מודאג. כצרכן ישראלי אני מודאג מכך שבכנס הזה לא הייתה למיקרוסופט כמעט אף הכרזה צרכנית. אם זהו אירוע הדגל של החברה, והבשורה הגדולה לצרכנים היא שבמיקרוסופט מביאים לארץ עכבר חדש – אולי אנחנו בבעיה. שני מתחמים במרכז התצוגות של הכנס הוקדשו דווקא לקינקט ול-Windows Phone 7. אלו מוצרים אותם פיתחה מיקרוסופט במיוחד עבור צרכן הקצה, בשווקים שפספסה לחלוטין בעקבות התמקדות בעולם העסקי. במיקרוסופט ישראל שמחים להציג את המוצרים הללו כאבני דרך בהתפתחותה הטכנולוגית של החברה - ומפספסים לגמרי את הנקודה.

זמינות בכל מקום זה טוב. למעסיק שלכם

היחס אל הצרכן לא מסתכם בהשקות מוצרים (או יותר נכון - העדרן). אחת ההשקות המרכזיות של הכנס הייתה לגרסה מקומית של Lync 2010 - פתרון התקשורת הפנים-ארגונית החדש של מיקרוסופט. Lync מאפשר לכם לתקשר עם אנשים אחרים בארגון באמצעות ממשק אחד פשוט - לא משנה אם הם כרגע זמינים בסלולר, מייל, מסנג'ר או פתרון תקשורתי אחר. בהדגמות זה עובד מעולה - יוצר קשר בקלות ומאפשר לשתף מידע. יש לו, אפילו אפשרות לחפש בתוך ארגון על פי תפקיד או התמחות, ויכולות תרגום טקסט - למקרה ואתם צריכים לתקשר עם אנשים שלא דוברים את שפתכם.

מגניב, נוח, עובד היטב, יוצר קשר הרבה יותר הדוק ביניכם לבין מקום העבודה שלכם. אה, רגע, זה עשוי להיות בעייתי. אם אתם נותנים לכל אדם בחברה העצומה בה אתם עובדים דרך קלה להשיג אתכם בלחיצת כפתור, גם אם אתם רק בורג לא מאוד חשוב במערכת, מישהו כבר ידאג למצוא אתכם בליל שבת ב-3 לפנות בוקר. למה? כי מסתבר שאתם בדיוק האדם הנכון שיכול לעזור לו - חיפוש על פי תפקיד כבר אמרנו?

ליעילות ארגונית - בה עסק חלק גדול מהכנס הזה - אין לב, ברוב המקרים. היא לא נועדה לעזור לכם לחיות יותר טוב, היא נועדה לעזור לארגונים לתפקד יותר טוב, לעיתים על חשבונכם. כשאתם מסתכלים עליה מנקודת מבט טכנוקרטית, זה נראה מעולה. תהליכים מצטמצמים, הופכים קלים יותר לארגון. חלק גדול מהמצגות שראיתי בכנס הראו בדיוק את זה. רק שכאאוטסיידר, לפעמים קשה מאוד להתלהב מזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

חזון יפה, אבל איך ימומש?

הרבה יותר קל להתלהב מהחזון הצרכני של החברה לטווח הרחוק, אפילו כשהוא לא מאוד מוחשי עדיין. בסרטון הדגמה שעשו מעבדות האופיס של מיקרוסופט מנסים אנשי החברה לדמיין איך ייראו חיינו בסוף העשור הנוכחי, ב-2019. ממשקי מגע משתלבים בתוך פריטים שגרתיים והופכים כל משטח למסך, טלפון שיודע לתרגם את השיחה וכוס קפה שמציגה את טמפרטורת הנוזל שבתוכה – כל אלה הם העתיד, לדברי מיקרוסופט. לטענת יורם יעקובי, האחראי על מעבדות החדשנות של החברה בישראל, חלק גדול מהחזון הזה כבר קיים במעבדות הפיתוח של החברה (במיקרוסופט אוהבים לציין כל הזמן שהם השקיעו 9.5 מיליארד דולרים במחקר ופיתוח בשנה הנוכחית), גם אם לא בצורה הכי מלוטשת.

אחד המסרים של החזון הזה, אם שמתם לב לסרטון המופיע למעלה, הוא שכל העולם מחובר. מסכי וידאו ותרגום אוטומטי מאפשרים לכולם לתקשר עם כולם. ובניגוד ל-Lync, זה נעשה לא רק בסביבה משרדית, כי אם בכל אספקט של החיים שלנו. בחזון הזה אנחנו גם יכולים לקחת את המידע שלנו איתנו, גם אם זה ליבשת אחרת, ולהציג אותו בכל מקום. מעניין אם במיקרוסופט ישראל מבינים שכדי שהחזון הזה יהפוך למציאות, Windows Phone 7 צריך לדבר בעברית. וגם אקס-בוקס. וגם זון. שכולנו בסופו של דבר צרכנים ולא ברגים קטנים וחסרי חשיבות, והדרך המתנשאת בה בוחרת מיקרוסופט להסתכל עלינו כבר הפילה אותה מהמקום הראשון ברשימת חברת התוכנה העשירות בעולם, ותהפוך אותה לבלתי רלוונטית לחלוטין אם תתמיד בה.

גילוי נאות: הכתב היה אורח של מיקרוסופט ב-Tech-Ed

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully