וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיפור של גוגל

1.12.2010 / 15:34

גוגל עומדת להשיק את חנות הספרים המקוונת שלה Google Editions עד סוף השנה. תאפשר גם קניה מחנויות עצמאיות

הוול סטריט ז'ורנל מדווח כי גוגל עומדת להשיק את חנות הספרים המקוונת שלה עד סוף השנה – כלומר בחודש הקרוב. Google Editions תופעל בצורה שונה מהחנויות המקוונות של אפל ואמזון, ותאפשר למשתמשים לרכוש ספרים הן מגוגל והן מחנויות ספרים עצמאיות. כל הספרים שיקנו יתווספו לחשבונו האישי של הלקוח בגוגל, תתאפשר גישה אליהם בכל עת ומכל מכשיר – מחשב עם דפדפן, סמארטפון, מחשב לוח וכדומה. כיום שולטת אמזון בשוק הספרים האלקטרוניים, עם אחיזה של 65% ממנו. מכשיר הקריאה של אמזון, קינדל, מסוגל לרכוש ספרים רק מהחנות של אמזון.

השירות החדש של גוגל היה אמור להיות מושק באמצע 2010, אך החברה דחתה את יציאתו לשוק. סמנכ"ל המוצרים של גוגל התבטא באומרו שבתחילה יושק השירות לשוק האמריקאי, וברבעון הראשון של 2011 יגיע גם לשוק הבינלאומי. עדיין לא ברור מה יהיה מודל שיתוף ההכנסות בין אמזון למוציאים לאור ועל כמה שותפויות היא סיכמה. עם זאת ידוע כי החברה חתמה על הסכמים עם מוציאים לאור ידועים מאוד והיא צפויה להציע מאות אלפי ספרים לרכישה ומיליונים בחינם.

ההערכות הן כי גוגל יכולה להשפיע עמוקות על שוק הספרים האלקטרוניים, שבשנת 2009 שולשו הכנסותיו מ-301 מיליון דולר ל-966 מיליון דולר. "גוגל עומדת להפוך כל חלל אינטרנטי בו מדברים על ספרים למקום בו אפשר לקנות אותם", אמר דומיניק רקה, מוציא לאור עצמאי. "המודל של גוגל יגביר את המכירות בהרבה. אנו מאמינים שהם יכולים להשתלט על 20% מהשוק מהר מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully