וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמזון מורידה את ויקיליקס

2.12.2010 / 12:17

אמזון הסירה את האתר ויקיליקס משרתי הענן שלה בהם התארח, לאור בקשה של הסנטור ג'ו ליברמן

אמזון נגד ויקיליקס. לאחר שבתחילת השבוע נפל אתר ויקיליקס בעקבות התקפה של האקרים, העבירו אנשיו את קבצי האתר, ובכללם החשיפה האחרונה והמדוברת, להתארח בשרתי ענן של חברת אמזון. אמזון אינה נוהגת לבחון ולאשר את האתרים המתארחים על שרתיה, אך הפעם עשתה זאת בעקבות פנייתו של הסנטור ג'ו ליברמן, שהוא יושב הראש של הועדה לביטחון פנים בסנאט. בהצהרה שהוציא ליברמן הודיע כי "החלטה להוריד את ויקיליקס עכשיו היא החלטה נכונה וצריכה להציב את הסטנדרט לחברות אחרות בהן ויקיליקס משתמשת כדי להפיץ חומרים שהתקבלו באופן לא חוקי".

תנאי השימוש של אמזון אוסרים על פעילות לא חוקית באתרים המתארחים ו"תוכן שיכול להיות מזיק למשתמשינו, פעילותינו השוטפת ולמוניטין שלנו". עוד אוסרים תנאי השימוש על הפרת הבטיחות ושלמות המערכת. ה- Electronic Frontier Foundation, קבוצה הפועלת למען חופש הביטוי, הגיבה למקרה באומרה שלמרות שהוא אינו מפר את התיקון הראשון לחוקה, מדובר במקרה "מאכזב".

מאז ההסרה הספיקה ויקיליקס להחליף שוב שרתים, הפעם לשרתים בשוודיה. הסנטור ליברמן, מצידו, קורא לכל חברה או ארגון המארח את האתר להפסיק מיד את התקשרותם עם האתר. "הסנטור ליברמן מקווה שמקרה אמזון ישלח לכל החברות שעשויות לארח את ויקיליקס מבר שזה מעשה לא אחראי", אמרה דוברת שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully