וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין לא מפחדת מהאינטרנט

מסמכים חדשים ששחררה ויקיליס מפנים אצבע מאשימה כלפי ההנהגה של סין בפריצה לשרתי גוגל. הסינים גם מאמינים שהם יכולים לשלוט על האינטרנט

האם הפוליטביורו - ועד המבצע של המפלגה הקומוניסטית בסין היה מאחורי המתקפה על גוגל? מסמכים ששוחררו היום מהמאגר המודלף של ויקיליקס מרמזים שכן. המסמכים שהודלפו מפנים אצבע מאשימה כלפי לי צ'אנגצ'ון – חבר בפוליטביורו, והאחראי על פרופגנדה במדינה.

על פי הדיווח של הניו-יורק טיימס, במברק שהגיע למחלקת המדינה של ארה"ב במאי 2009 נטען כי לי צ'אנגצ'ון הופתע כשגילה שהוא יכול לחפש בסינית בגרסה הבינלאומית של גוגל, חיפש את עצמו והגיע לאתרים שמבקרים אותו. הגרסה הסינית המקומית של מנוע החיפוש הייתה אז עוד מצונזרת. במסמך נוסף נטען כי הבכיר אף פיקח בעצמו על המתקפה הגדולה על שרתי גוגל לפני כשנה.

כמו כן, חושפים המסמכים מתקפות וירטואליות נוספות על ארה"ב. אחת מהן, שהתקיימה ב-2008, הניבה לפורצים הסיניים 50 מגהבייטים של תכתובות מייל, כמו גם רשימה מלאה של כתובות מייל וסיסמאות, של סוכנות ממשלתית אמריקאית. הדבר נעשה באמצעות מסמך "העלאת משכורות – ניתוח ותחזית" שהפנה את המשתמשים להורדת תוכנת ריגול. כמו כן, ב-2009, עת שוחחו ארה"ב וסין על שינויי אקלים, ניסו האקרים סיניים לפרוץ למחשביהם של חמישה בכירים במחלקת המדינה במדור העוסק בענייני אקלים.

ממצאים מדאיגים לא פחות עולים משיחה של הניו-יורק טיימס עם אחד המקורות של מחלקת המדינה, אשר הוזכר במסמכים שהודלפו על ידי ויקיליקס. בשיחה אמר המקור כי באביב האחרון, עת גוגל הייתה במהלך הפסקת הפעילות שלה בסין, משרד התקשורת הסיני הוציא דו"ח בו טען כי למרות חששות העבר לגבי אי-היכולת של הממשל הסיני להשתלט על האינטרנט, הדבר התברר כאפשרי. "באמצעות מקרה גוגל, אמצעי פיקוח ואמצעי מעקב אחרים, דוגמת הדרישה להירשם עם שם אמיתי, הם הגיעו למסקנה: בסופו של דבר, ניתן לשלוט ברשת" אמר המקור.

  • עוד באותו נושא:
  • ויקיליקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully