וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק מחדשת הממשק

6.12.2010 / 0:53

בפעם המי-יודע-כמה משנה פייסבוק את ממשק המשתמש. המטרה: דגש על ויזואליזציה ומציאה קלה של מידע בפרופיל

פייסבוק מעדכנת את המראה שלה. החברה העלתה לאתר ממשק משתמש חדש ומעודכן, אותו יציג רשמית מנכ"ל החברה מארק צוקרברג בתוכנית הטלוויזיה "60 דקות" שתשודר הערב בארצות הברית.

עדכון הממשק מתבטא בעיקר בשני מישורים: דגש גדול יותר על ויזואליזציה והפשטת היכולת למצוא מידע בפרופיל. בעוד שבממשק הקודם חלק מהפיצ'רים הפופולריים ביותר היו נחבאים יחסית, כעת מנסה החברה להבליט אותם. דוגמה לכך היא הפיצ'ר "צפו בעוד תמונות" שעד עתה לא היה בולט למרות שהוא פופולרי.

עמוד הפרופיל החדש של המשתמש בפייסבוק מבליט את המידע האישי שלו – יום הולדת, מקום עבודה, מקום מגורים ומצב משפחתי. כל אלו נמצאים בראש הדף. מתחתיו ניתן למצוא שורה הכוללת את התמונות האחרונות בהם תויג המשתמש (אלו גם ניתנות להסרה). הניווט בין הלשוניות (קיר, מידע תמונות וכו') הועבר אל מתחת לתמונת הפרופיל. הלשונית Info השתנתה, והטקסט שמציין תחביבים ומוצרי תרבות אהובים הוחלף בתמונות של אלו (כלומר: תמונה של מדונה במקום הטקסט "מדונה", למשל). המשתמש יכול להגדיר איזה מהמופיעים יוצגו כתמונות ולהחביא אחרים. עוד התווספו ללשונית ה"אינפו" גם קטגוריית "פילוסופיה" וקטגוריית "ספורט".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יותר ויזואליזציה. הממשק החדש של פייסבוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמור לי מי חבריך

לשונית "חברים" עודכנה אף היא וכעת מציגה מעין "כוורת" של תמונות החברים. גם רשימת החברים בעמוד הפרופיל המרכזי שונתה, וכעת מוצגים מספר חברים רנדומליים בשורה אנכית. פייסבוק אף הוסיפה פיצ'ר של רשימות חברים, המאפשרת להציג חברים ספציפיים בעמוד. עוד ניתן להגדיר קבוצות של חברים ובעצם ליצור מעין היררכיה ביניהם.

גם עמודי המעריצים עוברים שינוי, שחלקו כבר נראה ברשת. העמודים ישלבו את שירות Facebook Places ויציגו את מספר ה-Check Ins שבוצעו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עם זיקה ל-Facebook Places. עמודי המעריצים החדשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפחות ה-Feed לא השתנה הרבה

עמוד ה-Feed דומה למדי למצב הקודם, למעט אותה מסגרת מרכזית בה יכול המשתמש לעדכן סטטוס או להעלות לינק, תמונה וכדומה. מסגרת זו עוצבה מחדש בתוך שורה ארוכה וצרה יותר, שלחיצה על אחת האפשרויות שבה פותחת את הכלים הרלוונטיים. לרשימת אפשרויות זו הוספה האופציה לשאול שאלות ב-Facebook Questions

בדומה לטוויטר, שהשיקה ממשק חדש אך נותנת למשתמשים לבחור אם לעבור להשתמש בו או להישאר עם הממשק הישן – גם פייסבוק מאפשרת מעבר בבחירה. הנכנסים לעמוד המספר על הממשק החדש יכולים ללחוץ בו על כפתור שיפעיל אותו ויחליף את קודמו. למחליפים יוצג מדריך שמסביר להם על המראה החדש של הרשת החברתית. עם זאת, מי שמעדכן לממשק החדש אינו יכול לחזור להשתמש בישן, וההערכה היא שלאחר מספר שבועות תעביר פייסבוק את כל משתמשיה לממשק החדש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully