וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחררים את ה-SIM

6.12.2010 / 13:19

ועדת הכלכלה אישרה היום הצעה לחייב את חברות הסלולר להסיר את כל החסימות וההגבלות במכשירים הנמכרים

בדיון שהתקיים היום בוועדת הכלכלה של הכנסת אושרה הצעת משרד התקשורת לחייב את חברות הסלולר להסיר את כל החסימות וההגבלות במכשירים שהן מוכרות לצרכנים. המשמעות היא כי החברות הסלולריות לא יוכלו יותר למכור מכשירים שהם נעולים (SIM Lock) וכן שלא יוכלו להגביל שימוש באפליקציות סלולריות העובדות בשיטת VOIP ומאפשרות לנהל שיחות בחינם, העוקפות את השימוש ברשת הסלולרית. כל זאת למעט שלוש אפשרויות: במקרים מיוחדים שיקבע השר, לבקשת מערכת הביטחון או אם הלקוח ביקש זאת במפורש.

חברת הכנסת יוליה שמאלוב-ברקוביץ' אמרה כי יש לתת לחברות הסלולריות זמן של שלושה חודשים להתארגנות. שמאלוב-ברקוביץ' ביקשה שלגבי הסרת החסימה של כרטיסי ה-SIM תידחה כניסת החוק לתוקף עד ה-1 באפריל 2011. מנהלת אגף רגולציה בפרטנר, יהל בן-נר, אמרה כי "יש לחברות מלאי של מכשירים שאותם צריך לאסוף, לפתוח אחד אחד את כל המכשירים ולהסיר מהם את החסימה והדבר הזה לוקח זמן". בן-נר טענה כי במשרד התקשורת לא בדקו באופן יסודי כמה זמן לוקח דבר כזה. נציגי משרד התקשורת הסבירו כי מדובר בפעולה פשוטה, שהחברות עושות כבר כיום ללקוחות המבקשים זאת תמורת תשלום. הוועדה דחתה את ההצעה וקבעה כי הסרת החסימות תבוצע כבר עם כניסת חוק ההסדרים לתוקף, ב-1 בינואר 2011.

לעומת זאת, נדחתה בוועדת השרים לחקיקה הצעתם של ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ, יו"ר הוועדה ח"כ אופיר אקוניס וח"כ אורי מקלב - לבטל לחלוטין את קנסות היציאה שגובות החברות הסלולריות ממנויים שמבקשים לבטל את ההתקשרות לפני תום החוזה. שר התקשורת משה כחלון הסביר כי משרד התקשורת הביע תמיכה בחוק, אך שני משרדים אחרים התנגדו.

  • עוד באותו נושא:
  • SIM Free

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully