וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקיליקס: בלי מאסטרקארד, עם פייסבוק

7.12.2010 / 13:16

חברת מאסטרקארד הודיעה שתחסום תשלומים לוויקיליקס. לפייסבוק דווקא אין בעיה להמשיך ולארח את העמוד של האתר

אחרי שהועף משרתי אמזון ונחסם לתשלומים דרך פייפאל, חוטף אתר ההדלפות ויקיליקס מכה נוספת. חברת האשראי מאסטרקארד מפסיקה לכבד תשלומים שנשלחים דרכה עבור האתר. המשמעות היא שהמעוניינים לתרום לוויקיליקס (בעמוד הראשי של האתר קיימת בקשת תרומות בולטת) – לא יוכלו להשתמש בכרטיסי אשראי של מאסטרקארד עבור הפעולה. החברה נימקה זאת בכך שוויקיליקס עוסקת בפעילות שאינה חוקית, זאת בניגוד להסכם השימוש במאסטרקארד. פעולה זאת מתרחשת לאחר שחשבון הבנק השווייצרי של ויקיליקס נחסם, כמו גם האפשרות להעביר לו כספים דרך שירות פייפאל. נכון לעכשיו, הדרך היחידה להעביר כסף לאתר היא דרך תשלום בכרטיס ויזה.

ויקיליקס יכולה לנסות ולהתנחם בעובדה שלפחות לא מעיפים אותה מפייסבוק. דובר הרשת החברתית הוציא הצהרה לפיה ויקיליקס יכולה להמשיך ולתפעל את החשבון שלה ולפרסם בו עדכונים, ללא סכנת מחיקה. "עמוד הפייסבוק של ויקיליקס אינו מפר את הסטנדרטים של התוכן שלנו ולא מצאנו בו חומר שמפר את מדיניותנו", מסר אנדרו נויז, אחראי המדיניות הציבור של פייסבוק.

שירות המיקרו-בלוגינג טוויטר, לעומת זאת, מעורפל יותר בכוונותיו. החברה אומנם הודיעה כי אינה מונעת מוויקיליקס להופיע ברשימת "הנושאים החמים", אך סירבה להתחייב שהחשבון לא יורד מהאוויר בשלב כלשהו.

  • עוד באותו נושא:
  • ויקיליקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully