וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא נעול על ה-Caps Lock

ברשת כועסים על גוגל, שיוצאת נגד כפתור ה-Caps Lock. דניס ויטצ’בסקי דווקא שמח להיפטר מהכפתור המעיק

סערה בגלל כפתור. בנטבוק אותו הזמינה והתאימה גוגל למערכת ההפעלה שלה ChromeOS אין כפתור Caps Lock, והרשת סוערת. פחות בגלל היעלמות הכפתור ויותר בגלל ההערה שהגיעה עמה: "אנחנו מקווים שזה ישפר את איכות התגובות ברחבי הרשת". הסיבה ברורה – Caps Lock "נועלת" את המקשים במצב של כתיבת אותיות גדולות, הנחשבות על פי נימוסי הרשת לצעקה (מחוץ לקונטקסט הלשוני של שימוש באות גדולה, כמובן).

אז מה, גוגל מנסה לחנך אותנו איך לדבר ברשת? מי היא בכלל? למה שהיא תקבע אם נשתמש באותיות גדולות או קטנות? ובכן, מדובר בחברה שמנסה לתכנן חומרה יעילה עבור התוכנה שלה. עבור רובנו, כפתור ייעודי לממשק חיפוש, שנמצא באזור מקשי האותיות ומאפשר גישה נוחה (בניגוד לכפתורים העליונים, מהם רבים מאיתנו פשוט שוכחים) הוא הרבה יותר הגיוני מכפתור שתפקידו להחליף לחיצה מתמשכת על ה-Shift. ההערה על איכות התגובות היא, ובכן, בדיחה. אפילו אחת די משעשעת.

תחשבו במה אתם משתמשים יותר – בחיפוש או בדברים שדורשים Caps Lock. ומהם אותם השימושים בדיוק? מעבר מהיר מעברית לאנגלית זה לא תירוץ, כי לכתוב באנגלית רק באותיות גדולות IS NOT VERY POLITE, ואתם צריכים TO STOP IT, עדיף NOW.

כך אנחנו נשארים עם החסרונות של הכפתור הזה. והם רבים מספור. הכפתור נלחץ בטעות? הסיסמה שכתבתם מתבררת כלא תקינה, ואתם לא מבינים למה. הכפתור נלחץ בטעות? ההודעה אותה המחשב מקפיץ על המסך גורמת לטשטוש מסך בזמן משחק. הכפתור נלחץ בטעות? גיליתם שכתבתם שתי שורות באנגלית במקום בעברית. והכפתור, הוא – כפי שכבר הסברנו – נלחץ בעיקר בטעות.

אך לצערי הרב, התברר כי כל ההמולה, והתקוות שלי להיעלמות ה-Caps Lock – קודם במחשבי גוגל ואחר כך בכל מקום אחר – היו מוקדמות מדי. בחברה הבהירו כי למרות שהכפתור נקרא "חיפוש", תוכלו להגדיר אותו כ-Caps Lock. טוב, נו, נקווה שמדובר בפתרון זמני.

  • עוד באותו נושא:
  • Caps Lock
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully