וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגד מורידה את המסך

מיה אפשטיין

9.12.2010 / 15:02

אגד מודה: עצרנו התקנת מסכים באוטובוסים מחשש לפגיעה ברגשות החרדים. החלופה: שילוט הכולל צג טקסטואלי ברזולוציה נמוכה שמאפשר הצגת כיתוב, אך לא תמונות

תוכנית להתקנת מסכי LCD ב-500 אוטובוסים של אגד ברחבי הארץ נעצרה באפריל השנה, ללא נימוק רשמי מצד החברה. עקב כך הוגשה עתירה לבג"צ בחודש שעבר מצד ארגוני נגישות נגד אגד ומשרד התחבורה, בדרישה לחדש את פרויקט הצבת המסכים. הארגונים טענו בעתירה כי אגד עצרה את הפרויקט לאחר שקבוצות לחץ בציבור החרדי הביעו התנגדות אליו. בתשובת אגד לעתירה שהתקבלה השבוע, מודה החברה כי התכנית להצבת המסכים בוטלה בשל חשש לפגיעה ברגשות הציבור החרדי. "בשל התנגדות עזה להתקנת צגי מידע מסוג TFT-LCD באוטובוס מצד הציבור החרדי, אשר חשש מהיכולת להקרין על גבי מסכים אלו תמונות ומתוך רצון להימנע מפגיעה ברגשות הציבור החרדי, המהווה פלח נכבד מציבור הנוסעים של אגד, החליטה אגד להתקין באוטובוסים מערכת מידע לנוסע מסוג אחר", נכתב בתשובה שהוגשה לבית המשפט.

המסכים שתכננה אגד להציב באוטובוסים הותקנו כבר בספטמבר 2009 ב-70 אוטובוסים של חברת אגד תעבורה בנתניה, אשר גם שם הופסקה ההתקנה. אגד הוסיפה בתשובתה כי החלופה שנבחרה, מערכת מידע בדמות שילוט הכולל צג טקסטואלי ברזולוציה נמוכה שמאפשר הצגת כיתוב ופיקטוגרמות אך לא תמונות, עומדת בכל דרישות משרד התחבורה.

ארגוני הנגישות טוענים כי המסכים יסייעו לרווחתם של בעלי המוגבלויות משום שהם מאפשרים הצגת יעדים, שמות תחנות ולוחות זמנים בשילוב כריזה באופן שיסייע ללקויי ראייה, שמיעה ומתקשים בקריאה ובעברית להתמצא במסלול הנסיעה בקלות. אגד ציינה בתשובתה לעתירה כי החוק או הוראות משרד התחבורה אינן מחייבות אותה להתקין צגי מידע לנוסע באוטובוסים. לטענת החברה, העתירה אינה יוזמה של ארגוני הנגישות אלא של חברת טרנספורט, עימה התקשרה אגד על מנת להתקין את מסכי ה-LCD ועימה ביטלה את החוזה, שמנסה כעת "לאכוף עליה לרכוש ממנה מערכות מידע". לטענת אגד טרנספורט מנצלת את העותרות על-מנת לחייב את אגד לחדש את החוזה עימה, וכי העותרות נהגו בחוסר תום לב כשהסתירו מבית המשפט את טיב יחסיהן עם הספקית.

מאגד נמסר בתגובה כי למרות דרישת העותרים להפסיק לאלתר את התקנת מערכות המידע, כבוד השופטת עדנה ארבל לא שעתה לפנייה זו והחליטה לדון בנושא ב-31.12.2010, כשהיא מאפשרת לאגד להמשיך במלאכת התקנת מערכות המידע באוטובוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully