וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאסי, שובי לעמוד הבית

10.12.2010 / 9:58

אם פעם האינטרנט נועד לפורנו, נדמה שהיום הוא נועד לצפיה בתמונות של חיות חמודות. סקירה של האתרים הבולטים בתחום

"האינטרנט הוא לפורנו", קובע שיר מהמחזמר המצליח Avenue Q (שאף הועלה בארץ בגרסה עברית). מאחורי החזות הטכנולוגית של הרשת והיכולות הרבות שלה, מתנשא דבר אחד, אם להאמין לכותבי המחזמר – נשים וגברים ערומים. יכול להיות שאם Avenue Q היה נוצר היום ולא ב-2003, היו כותביו מעדכנים במשהו את השיר הזה וקובעים שהאינטרנט הוא למעשה עבור תמונות של חיות חמודות (ערומות גם כן. טוב, לפחות כשהבעלים המשועממים שלהם לא מלבישים אותם באיזו תלבושת מגוחכת ומצלמים). אתרים שמציגים את אלו הולכים ומתרבים כמו חתולי רחוב לא מעוקרים, ומתחרים ביניהם מי יוציא מהגולשים את אנחת ה"יו, איזה חמוווווד" הגדולה ביותר.

הפופולריות של ז'אנר האתרים הללו היא כה גדולה, שאפילו אתרים שלא הייתם מצפים מהם להרעיף עליכם חתולים – עושים זאת. למשל הבלוג הפוליטי הנחשב בעולם "הפינגטון פוסט", שמפרסם את "הקטע החמוד/מגוחך היומי של חיה".

אם גם אתם מסוג האנשים שנמסים מתמונה של חתול בערסל או שני כלבלבים מתגפפים – בוודאי תמצאו עניין במדגם האתרים שאנו מביאים כאן.

I Can Has Cheezburger

מאז הקמתו בתחילת 2007 הפך האתר icanhascheezburger.com לאימפריה של ממש ולסוג של קאלט. לסוגת התוכן שעליה חולש קוראים LOL Cats. השם הזה נועד לתאר תמונות של חתולים שנתפסים בסיטואציה חמודה או טפשית (או גם וגם), כאשר בתחתית התמונה יש כיתוב כלשהו (לרוב טפשי לא פחות מהתמונה עצמה). התמונות הללו נוטות להיות ויראליות ולצאת מתחומי האתרים בהם הן מופיעות אל הרשתות החברתיות ואתרי שיתוף התמונות.

בשלל תתי-האתרים שלו, מכיל I Can Has הרבה יותר תוכן מאשר תמונות של חיות חמודות, אבל אם נתמקד בסיבה שלשמה התכנסנו - icanhascheezburger.com מכיל המוני תמונות של חיות חמודות. האתר מקבל אותן באלפים מגולשיו, ומעלה כתריסר מהן ביום בלבד. הגולשים באתר יכולים לדרג את התמונות שהועלו (במקום כוכבים משתמשים כאן בצ'יזבורגרים), להגיב עליהן וכמובן – לשתף בפייסבוק ובעוד שירותים חברתיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

Cute Overload

כאשר מייגן פרוסט הקימה בלוג קטן שנועד להציג תמונות חמודות של חיות היא לא חשבה שהדבר יהדהד כל-כך חזק וכל-כך מהר. תוך חודש הגיע האתר ל-88,000 כניסות ביום. מאוחר יותר הגיע עד למקום ה-605 ברשימת "הבלוגים המשפיעים ביותר בשפה האנגלית" של Technorati ולמקום 11,000 ומשהו ברשימת האתרים הנצפים ביותר בעולם (זה לא נשמע כזה גבוה, אבל בואו נזכור שמדובר כאן בבלוג תמונות של חיות, כן?). על הדרך גם כתבו ושידרו על הבלוג בכלי תקשורת מרכזיים כמו הניו-יורק טיימס ו-CBS. לוחות השנה שמוציא האתר (בהם מככבות, איך ניחשתם, חיות חמודות) קורעים את השוק.

"אנו סורקים את הרשת כדי למצוא את המשובחות ביותר מבין התמונות החמודות. תמונות ששוות את זמן הגלישה שלך", מצהיר האתר במה שנשמע כמו משימה צבאית חשובה ולא איתור עוד תמונה של חתול מפהק. כנראה שהוא לא רק מדבר – רק 0.02% מהתמונות הנשלחות ל-CuteOverload זוכות להיכנס לאתר. הרצינות הזאת נמשכת גם ב"חוקי החמודות" שיצר האתר, כדי להגדיר למה יש את הזכות להיכנס אליו. בין החוקים: הרמת כפות הרגליים, יחס לא פרופורציונלי בין גודל האוזניים לראש וגם הכלל ש"גורים הם תמיד חמודים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

My Cute Animals

עוד בלוג שנועד פשוט להביא תמונות של חיות חמודות. למרות שהסיסמה השאפתנית שלו היא "החיות הכי חמודות באינטרנט", למעשה מדובר באתר מהיותר צנועים בתחום. הוא רזה למדי ולמעשה לא מכיל דבר למעט אותן תמונות.

סוגי החיות מגוונות למדי (לא רק חתולים, ואפילו לא בעיקר חתולים) והתמונות מחולקות לקטגוריות בהתאם לחיה: ארנבים, חתלתולים, גורי כלבים וגם "דברים קטנים" וכן "חמוד או מכוער?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

World's Cutest Animals

בניגוד לשאר האתרים שמבטיחים לכם את "החיות החמודות בעולם", האתר הזה לא מסתפק רק בתמונות. למעשה, מדובר באתר תוכן על חיות, שכולל פוסטים דוגמת "צ'יטה מסתובבת חופשיה ברחובות דובאי", "דוב פנדה ענק נולד בגן החיות באלטנטה" ו"מי יותר חכם – כלבים או חתולים?".

אפילו לא כל האייטמים הללו כוללים תמונות, אבל בשביל זה יש באתר חלק נפרד של גלריות עם תמונות חיות הממוינות לפי סוגן. ניתן לצפות, לדרג ועל הדרך גם לקרוא משהו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully