וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז מה אנחנו מורידים?

15.12.2010 / 17:00

ניתוח מקיף של אתרי ביטורנט מגלה שיותר מחצי מהקבצים להורדה הם סרטי קולנוע. הספרים הדיגיטליים בדרך למעלה

טכנולוגיית שיתוף הקבצים ביטורנט (BitTorrent) עומדת לחגוג עשור בקרוב. לרגל המאורע פרסם האתר torrentfreak.com את תמונת המצב של משתמשי הטכנולוגיה. האתר נעזר במנוע חיפוש הטורנטים BitSnoop, ופילח רבים מקבצי הטורנט שניתנים להורדה מאתרים פיראטיים, כדי להבין מה מורידים היום יותר ומה פחות.

ניתוח הנתונים הראה כי קיימים ברשת לפחות 10 מיליון קבצי טורנט. מתוכם – קבצי הווידאו מהווים את הרוב – כחמישה וחצי מיליון, שהם כמעט 53% מכללי הקבצים. שני שליש ממשתמשי הביטורנט מורידים או חולקים קבצי וידאו. לאחר הווידאו נמצאים קבצי האודיו, עם 21.3% (כ-2.2 מיליון קבצים). אחוז התוכנות הוא 9.4% והמשחקים מהווים חלק מזערי של 3.3%. כל שאר הקבצים, שאינם נכללים בקטגוריות אלו, מהווים 13.2%.

כאשר נכנסים לתת-חלוקות, רואים כי סרטים היא הקטגוריה הגדולה ביותר בתוך קטגוריית הווידאו, עם יותר משני מיליון קבצים. פרקים של תוכניות טלוויזיה מהווים קצת יותר ממיליון קבצים. בנוסף, לסרטים יש יותר משתמשים שמשתפים אותם ומאפשרים למשתמשים אחרים להורידם – כשבעה מיליון, לעומת 2.6 מיליון כשמדובר בתוכניות טלוויזיה.

מקרב המשחקים המשותפים ברשתות הביטורנט, משחקי מחשב הם הפופולריים ביותר, עם 113 אלף קבצים. במקום השני נמצאים משחקי קונסולת פלייסטיישן ניידת - PSP (31 אלף) ואחריהם משחקי Wii (25 אלף), פלייסטיישן רגיל (24 אלף) ו-Xbox (24 אלף). אחת הקטגוריות שצמחה מהר השנה היא ספרים דיגיטליים. כרגע ניתן למצוא כ-400 אלף מאלו (כולל מגזינים). ספרים מוקולטים נוכחים גם כן, עם כמעט 82 אלף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully