וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם רוצה רגולציית אינטרנט

18.12.2010 / 17:35

יוזמה חדשה באו"ם: הקמת ועדה רב-ממשלתית שתגדיר מדיניות רגולציה לאינטרנט. גוגל וגופים נוספים כבר מתנגדים

פרשת ויקיליקס ממשיכה לתת את אותותיה במערכת הפוליטית העולמית. ארגון האומות המאוחדות שוקל להקים ועדה רב-ממשלתית שתגדיר מדיניות רגולציה לאינטרנט. ליוזמה כבר יש מספר מדינות תומכות, ביניהן הודו, דרום אפריקה, סין וסעודיה. נציג של ברזיל, שמוביל את היוזמה, קרא להקמת גוף שיורכב מנציגי ממשלות וינסה לקבוע סטנדרטים בינלאומיים לשליטה על האינטרנט, שיוכלו לתת תשובות למקרים דוגמת הדלפת ויקיליקס.

נציגים של המדינות אוסטרליה, ארצות הברית, אנגליה, בלגיה וקנדה טענו כי קיימים סיכונים ביצירת עוד קבוצת עבודה שתבודד את עצמה מהתעשייה, מקהילת המשתמשים ומהציבור הרחב. "גוף ממשלתי בלבד ישלח מסר חדש לחברה שתרומתה אינו דרושה ושלא מחפשים אותה", אמר נציג אוסטרלי. נציג הודי אמר שחשוב להבין ולזכור שהאינטרנט היום הוא אוניברסלי ונתפס כזרז לדמוקרטיזציה, חירות ושוויון.הנציג הברזילאי הדגיש שלא מדובר בכוונה "להשתלט על האינטרנט".

החדשות על היוזמה כבר מעלות ביקורת בקרב גופים וחברות, ביניהם לשכת המסחר הבינלאומית וגוגל. "אנו לא מאמינים שממשלות צריכות להיות מורשות לקבל מונופול על ניהול האינטרנט. הגישה הפתוחה הנוכחית עובדת ומצליחה להגן על משתמשים מאינטרסים זרים ומאפשרת חדשנות מהירה. בואו נילחם כדי להשאיר את זה כך", כתב וינט סרף מגוגל בפוסט שפרסם בבלוג החברה הרשמי.

דוקטור לינדה בולטו מהארגון ליחסים כלכליים בינלאומיים דווקא מזהירה מפני הסכנות של אינטרנט נטול פיקוח. "במדינות כמו ארצות הברית ואוסטרליה, היכן שהאנשים אמורים להיות מתורבתים, אנשים מבצעים פשעים וחורבן בחייהם של אנשים ממוצעים מהעולם. אני יכולה להקים עמוד פייסבוק בשם מישהו אחר מבלי שידע, לכתוב בו מה שאני רוצה ולטעון שהוא זה שכותב את ההצהרות הללו".

  • עוד באותו נושא:
  • האו"ם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully