וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליקציות במעקב צמוד

19.12.2010 / 12:58

תחקיר של הוול סטריט ג'ורנל: יותר מ-50% מאפליקציות הסלולר הפופולריות מעבירות מידע אישי של המשתמש לגורמים חיצוניים

תחקיר של הוול סטריט ג'ורנל מגלה כי אפליקציות סלולריות אוחזות לעתים במידע אישי של המשתמש ואף עושות בו שימוש. העיתון בחן 101 אפליקציות פופולריות לסמארטפונים מסוג אייפון ואנדרואיד, וגילה כי 56 מהם משדרים את הקוד הייחודי של הטלפון לחברות אחרות, מבלי שהמשתמש יודע על כך או מסכים לכך. 47 אפליקציות שידרו את מיקומו של המשתמש בצורה זו או אחרת. 5 אפליקציות שלחו את פרטי הגיל והמין של המשתמש לגורמים חיצוניים.

אפליקציות אייפון נוטות להתנהג כך יותר מאפליקציות אנדרואיד. האפליקציה שחלקה את המידע הרב ביותר היא TextPlus4 – אפליקציית מסרים לאייפון, ששולחת את מספר זיהוי הטלפון לשמונה חברות, וכן את האיזור בו נמצא המשתמש, יחד עם גילו ומינו. גם אפליקציית המוזיקה "פנדורה" שולחת את המיקום, הגיל והמין של משתמשיה. "גריינדר" – אפליקציית היכרויות לגברים הומוסקסואלים, שולחת את המין, המיקום ומספר הזיהוי של הטלפון לשלוש חברות פרסום. אפילו משחק תמים בשם Paper Toss חולק את מספר הזיהוי של הטלפון לחמש חברות.

אפל מפתחת האייפון וגוגל מפתחת האנדרואיד אומרות כי הן מגנות על המשתמשים על יד דרישה מהאפליקציות לקבל רשות לפני שהן מעבירות הלאה מידע אישי של המשתמש. "יצרנו הגנת פרטיות חזקה עבור לקוחותינו, במיוחד כשמדובר במידע מבוסס מיקום", אמר דובר אפל, אך סירב להגיב ספציפית לגבי אפליקציות שהפרו את הכללים ולגבי אפשרות של נקיטת צעדים נגדן.

יצרני האפליקציות TextPlus4, פנדורה וגריינדר טוענות כי המידע שהן מעבירות אינו מקושר לשמות משתמשים, ושפרטים כמו מין וגיל מסופקים בהסכמה על ידי המשתמשים. 45 מתוך 101 האפליקציות שנבדקו כלל לא סיפקו מידע על מדיניות הפרטיות שלהם באפליקציות או באתר האינטרנט, ואינן נדרשות לעשות זאת על ידי אפל או גוגל. גוגל, שאינה בודקת אישית את האפליקציות, אומרת כי האחריות על הטיפול במידע של המשתמש היא על יצרניות האפליקציות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully