וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמריקאים משקיעים בהיי-טק הפלסטיני

ענבל אורפז

19.12.2010 / 15:08

הושקה יוזמה לחיזוק הכלכלה הפלסטינית על ידי סיוע לשיתוף פעולה בין חברות היי-טק פלסטיניות ותאגידים אמריקאיים

מזכירת המדינה האמריקאית הילארי קלינטון, הכריזה ביום שישי על השקת יוזמה לחיזוק הכלכלה הפלסטינית באמצעות סיוע, שמטרתו להקל על שיתוף הפעולה בין חברות היי-טק (ICT) פלסטיניות ותאגידים אמריקאים בינלאומיים. היוזמה, שתוכננה לאור ניסיון מוצלח של חברות אמריקאיות ברשות הפלסטינית, תחזק את המגזר הפרטי על ידי עידוד צמיחה כלכלית, פיתוח ויצירת מקומות עבודה לפלסטינים. במסגרתה ישקיעו חברות היי-טק שונות, ביניהן גוגל, סיסקו ו-HP בתעשיית ההיי-טק הפלסטינית. את המהלך מובילה מחלקת המדינה האמריקאית, בשיתוף עם USAID ו- Partners for a New Beginning.

סיסקו תשקיע 5 מיליון דולר בקרן הון סיכון למזרח התיכון (Middle East Venture Capital Fund). השקעה זו היא תוספת לפעילות של סיסקו בשנתיים האחרונות, שבמסגרתה שיתפה פעולה עם חברות פלסטיניות כמו Exalt, ASAL Technologies ו-GSSI. הפעילות של סיסקו התמקדה במחקר ופיתוח פרויקטים ובקידום תוכניות הכשרה לשיפור כישורי העובדים בתחום ההיטק.

גוגל תשקיע תשקיע שני מיליון דולר שיופנו לתמיכה בסביבת האינטרנט בשלושה תחומים: השקעה בקרן הון סיכון למזרח התיכון (Middle East Venture Capital Fund), מענק ל- MercyCorps' Arab Developer Network Initiative ומימון עסקים בתוכניות חממה לעסקים בעזה ובגדה המערבית.

HP תתחייב לשיתוף פעולה ארוך טווח עם עסקים באיזור בגודל קטן עד בינוני, ותתחיל בהגדלת היקף פרויקט ה-Exalt בו היא מעורבת. במהלך 2010 HP שיתפה פעולה עם USAID, Exalt Technologies ו-ASAL Technologies בשני פרויקטים שונים. בשני הפרויקטים USAID סיפקה הכשרה למהנדסים הפלסטינים וגם סיבסדה את החוזה הראשון לשתי החברות, שנמשך שישה חודשים. בעקבות הצלחת הפרויקטים, HP תרחיב את פרויקט Exalt בלי תמיכה נוספת של USAID.

אינטל תרחיב את פרויקט המחקר והפיתוח שלה עם ASAL Technology, שהחל בנובמבר 2009. הפרויקט ההנדסי התחיל על שני מהנדסים, התרחב ל-12 וצפוי לגדול ב-25% נוספים במהלך 2011. הצוותים של ASAL עוסקים בבחינת טכנולוגיות לתקשורת אלחוטית.

ההיי-טק הפלסטיני צומח במהירות

קרן Salesforce.com, בשיתוף Idealist Consulting, התחייבה לתוכנית לפיתוח כלכלי שתספק לחברות טכנולוגיה פלסטיניות פתרונות מיחשוב ענן מבוססי Salesforce. מטרת הפרויקט היא לאפשר לארגונים בגדה המערבית ובעזה, ליהנות מהפתרונות של Salesforce לניהול קשרי לקוחות מרחוק, בחינם או בשיעורי הנחה גבוהים. השלב הראשון יכלול מתן רשיונות Salesforce שנתרמו לארגונים לא ממשלתיים פלסטינים ולמוסדות חינוך, על מנת להגביר את ההשפעה חברתית וחינוכית.

בהודעה נמסר כי מגזר ההיי-טק הפלסטיני צמח בקצב מהיר בחמש השנים האחרונות. קרוב ל-250 חברות, בעיקר עסקים קטנים, מעסיקים 5,800 עובדים. כמעט 1000 סטודנטים פלסטינים משלימים מדי שנה תארים בתחומים הקשורים לתעשיית ההיי-טק. לפי הערכה, ברשות הפלסטינית עשרת אלפים עובדים בתחום ההיי-טק, שיכולים להציע שירותים במחיר תחרותי, יחסית לעולם. רוב הבוגרים בתחום דוברים שתי שפות, דבר המגביר את סיכוייהם להשתלב בשוק הבינלאומי.

היוזמה תמשיך לקדם תחרותיות בתעשיית ההיי-טק הפלסטינית, באמצעות שיתוף פעולה עם חברות IT בינלאומיות, שיסייעו לפלסטינים לקדם יוזמות. תועלת צפויה נוספת היא למידת הכישורים של חברות בינלאומיות בשיווק ובניהול פרויקטים, כך שאווירת ההשקעה תשתפר לטווח ארוך.

  • עוד באותו נושא:
  • היי טק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully