וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המסר הוא המסר"

21.12.2010 / 12:20

הצעירים נוטשים את האי-מייל המסורתי לטובת רשתות חברתיות, צ'טים ו-SMS. חברות האינטרנט מנסות להתאים עצמן

הפופולריות הרבה של הרשתות החברתיות והשימוש ההולך וגדל בסמארטפונים הופך את האי-מייל, הדואר האלקטרוני הישן והמסורתי, לשירות בו משתמשים פחות ופחות בני נוער, עם דגש על האוכלוסייה הצעירה. הניו-יורק טיימס מספר כי מאז סוף 2009 ירדה כמות הגולשים באתרי ווב-מייל ב-6%, כאשר באוכלוסיית הגילאים 12-17 ירדה הכמות בלא פחות מ-18%. שירות ג'ימייל, לעומת זאת, דווקא מציג עליה של 10%.

הצעירים היום מעדיפים להעביר את מסריהם דרך שירותי ההודעות של הרשתות החברתיות, בצ'טים מקוונים ובהודעות SMS, מקומות בהם גם יש סיכוי רב יותר לקבל תשובה מהירה. תהליך שליחת האי-מייל הוא ארוך ומשעמם מדי את הצעירים ומזכיר להם את המכתבים המיושנים של פעם. "זה מכאיב להם. זה לא מתאים לצרכיהם החברתיים", מסביר ג'יימס כץ מהמרכז ללימודי תקשורת ניידת באוניברסיטת רוטגרס. הצורך לכתוב כותרת לאי-מייל, למשל, אינה קוסמת לצעירים. במהלך העבודה על שירות ההודעות החדש של פייסבוק, גילתה החברה כי רוב הכותרות הניתנות להודעות הנשלחות דרכה כוללות רק פניית "היי", ורבות מהן מושארות ריקות. בהתאם לכך, החליטה החברה לבטל שדה זה בפיצ'ר ההודעות החדש עליו הכריזה לאחרונה. פייסבוק גם ביטלה את שדות ה-CC וה-BCC והגדירה לחיצה על מקש Enter כפונקציה ששולחת את ההודעה, במקום ליצור רווח לפני פסקה חדשה.

חברת יאהו, מצידה, הוסיפה לשירות הדואר שלה פיצ'רים של צ'ט והודעות טקסט, כדי להתאים את עצמה לשינויי התקופה. ג'ימייל הוסיפו שירות של שיחות טלפון. "העתיד של ההודעות הוא להיות יותר זמן אמת, יותר שיחתיות ויותר אגביות", אמר לניו-יורק טיימס אנדרו בוסוורת', מנהל מחלקת ההנדסה של פייסבוק. "המדיום אינו המסר, המסר הוא המסר".

  • עוד באותו נושא:
  • אימייל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully